فولاد مبارکه به دنبال عضویت در باشگاه فانوس دریایی است

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه با بیان این که آینده بازار کار در دنیا متعلق به کسانی است که در فناوری‌های نو ظهور تخصص داشته باشند، فولاد مبارکه از سال گذشته طرح تحول دیجیتال را به عنوان بزرگترین مسیر حرکتی خود ایجاد کرده تا بتواند عضو باشگاه فانوس دریایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی نقوی، در پنجمین کنفرانس اینترنت اشیا اظهار کرد: استفاده از نسل چهارم تکنولوژی‌ها در عرضه خدمات، صنایع و ارائه سرویس امروزه امری ضروری است زیرا در آینده‌ای نزدیک سهم سیستم‌های سرویس خدمات محصول افزایش می‌یابد.

وی افزود: همانطور که از کشاورزی به صنعت و از آن به نسل سوم تکنولوژی حرکت کردیم مفهوم دنیای امروز، ارائه سرویس بهتر است اکثر کارخانه‌های بزرگ دنیا که محصول تولید می‌کردند امروز به سمت تولید و فروش سرویس رفته‌اند این کار با ابزارهای قدیمی امکان پذیر نیست بنابراین الزام حرکت در راستای اینترنت اشیا جایگاه ویژه‌ای در آینده دارد.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه با بیان اینکه نباید در حوزه تحول دیجیتال به دنبال بهبود بوده و باید تحول ایجاد کرد، گفت: تحول دیجیتال و اینترنت اشیا پروژه نیست بلکه مسیر حرکت است، مفهوم راه و حرکت به جای پروژه باید در این زمینه استفاده شود.

توجه به تحول دیجیتال الزامی است

نقوی افزود: مدیران عامل و تصمیم گیران شرکت‌ها باید بدانند توجه به تحول دیجیتال اختیاری نبوده و الزامی است. الزام به معنای شرط بقا است اگر به دنبال بقا در آینده هستیم امروز باید متوجه این تغییرات بوده و روند آینده را رصد کنیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه در شرکت‌های ایرانی صنعتی و خدماتی کاری انجام نشده و هنوز باید برای تصمیم گیران توضیحات زیادی ارائه شود تا با این الزام آشنا شوند امروز در فضایی هستیم که کارخانه‌های بزرگی هم چون مرسدس و بی ام و، در کنار کارخانه‌های سرویس دهنده قرار گرفته‌اند.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه گفت: توجه به مؤلفه‌های کلیدی فرآیند ساز همچون هوش مصنوعی نیز امروزه در حال انجام است، به‌کارگیری صحیح این مؤلفه‌ها در رفع چالش‌های صنایع امری الزامی است بنابراین توانمندی در این حوزه باید افزایش یابد.

نقوی افزود: در این فرآیند حرکتی در راه اقتصاد نسل چهارم دانش چگونگی استفاده از فناوری‌های کلیدی توانمند ساز یکی از مشاغل بسیار مهم جامعه خواهد شد و کسانی که در این حوزه‌ها مسلط باشند بازار کار خوبی خواهند داشت و رافع نیازهای زیادی برای صنایع و خدمات خواهند بود.

طراحی مسیر فولاد مبارکه بر اساس طرح تحول دیجیتال

وی تصریح کرد: آینده بازار کار در دنیا متعلق به کسانی است که در فناوری‌های نوظهور تخصص داشته باشند، فولاد مبارکه از سال گذشته طرح تحول دیجیتال به عنوان بزرگترین مسیر حرکتی خود ایجاد کرده که بر مبنای آن طرحی طراحی شده که استفاده از توانمندی‌های استادهای دانشگاه و استارتاپ‌های خبره به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار تعریف شده است، هدف ما برای ۱۴۰۴ فولاد مبارکه هوشمند در سطح جهانی است تا بتوانیم عضو باشگاه فانوس دریایی شویم.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه گفت: آینده دنیا استفاده از این مفاهیم و شرایط است نباید کسی در برابر این مفاهیم مقابله کند ما در حوزه‌های علمی اجرایی ممکن است از دنیا عقب تر باشیم اما در به کارگیری این مفاهیم از دنیا آنچنان عقب نبوده و می‌توانیم با دنیا همگام شویم فولاد مبارکه تصمیم به انجام این کار گرفته و شاخص‌های کلیدی باشگاه فانوسی دریایی را در شرکت تعریف کرده و در تمامی حوزه‌ها استفاده از این فناوری‌ها را لازم می‌داند این شاخص‌ها به سه گروه بهره‌وری چابکی و سفارش سازی تقسیم شده که در هر سه حوزه نقش اینترنت اشیا بسیار گسترده و کار آمد است.

نقوی افزود: امید است با همکاری دانشگاه‌ها بتوانیم این مسیر را سریع‌تر پیش برده و دانشگاه اصفهان، فردوسی و فولاد مبارکه را به عنوان مرکزی برای تحول دیجیتال کشور بسازیم.

کد خبر 494619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.