نخستین سمپوزیوم آرمان‌شهر کودک برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشارکت کودکان در فرآیندهای برنامه‌ریزی، تعریف کودکان به عنوان شهروند مسئولیت‌پذیر، شهر از نگاه کودکان و حقوق کودک و میراث فرهنگی، محورهای نخستین سمپوزیوم آرمان‌شهر کودک است.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نخستین سمپوزیوم آرمانشهر کودک در ایران، اظهار کرد: اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک و با پیشنهاد دانشگاه علم و صنعت، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری این سمپوزیوم بوده و قرار است امروز (چهارشنبه) تجارب و اقداماتی که در این شهر برای شهر دوستدار کودک به دست آمده، به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: در جلسه‌ای با حضور رؤسای کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهرهای اصفهان و تهران، مسئولان دانشگاه تهران، نماینده یونیسف و یونسکو برنامه‌ریزی لازم برای این سمپوزیوم انجام شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: مشارکت کودکان در فرآیندهای برنامه‌ریزی، تعریف کودکان به عنوان شهروند مسئولیت‌پذیر، شهر از نگاه کودکان و حقوق کودک و میراث فرهنگی محورهای این سمپوزیوم است.

روشن ادامه داد: در کنار این رویداد برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز در نظر گرفته شده است و امروز سه کارگاه تخصصی آرمان شهر کودکان برگزار خواهد شد همچنین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان با موضوع شهر از نگاه کودکان در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این سمپوزیوم با رویکرد افزایش مباحث علمی و فنی در نگاه به ذی‌نفعان و تصمیم گیرندگان، بررسی طرح‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی، ظرفیت‌سازی برای پروژه‌ها در مشارکت با بخش خصوصی و بررسی فضای مورد نیاز شهر مناسب کودکان و مطابق با نظرات آنها برگزار می‌شود.

روشن خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌ها برای شهر دوستدار کودک باید نیازهای آموزشی، عاطفی، روحی و روانی شادی و شادمانی، حق و حقوق کودکان را در ابعاد مختلف در بر بگیرد که در این سمپوزیوم به این موضوعات پرداخته می‌شود.

کد خبر 494552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.