افتتاح ٥١١٤ واحد مسکن مهر آذربایجان غربی

وزیر راه و شهرسازی نوشت: ١٠٣ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور، ٢٠ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه و پنج هزار و ١١۴ واحد مسکونی مهر افتتاح و عملیات اجرایی شش هزار و ٣۶٨ واحد طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی در اینستاگرام خود نوشت:

"در سفر به استان آذربایجان غربی ١٠٣ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور، ٢٠ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه و پنج هزار و ١١۴ واحد مسکونی مهر افتتاح و عملیات اجرایی شش هزار و ٣۶٨ واحد طرح اقدام ملی مسکن و فعالیت شرکت عمران شهر جدید گلمان در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

بخشی که امروز به طول ۱۰۳ کیلومتر افتتاح شد، هزینه‌ای بالغ بر ۸۹۰ میلیارد تومان داشته است و ۵۰ کیلومتر از این کریدور در جغرافیای استان باقی مانده که در دست اجراست. امیدواریم که تا پایان ۱۴۰۰ کریدور شمال-جنوب در این استان به بزرگراه تبدیل شود.

برای تکمیل محورهای کریدوری شمال-جنوب را به خصوص در ناحیه غرب در کل ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه از مرز بازرگان تا بندر امام خمینی (ره) در دست اجرا است، سال گذشته ۵۰ کیلومتر از این کریدور در استان آذربایجان غربی افتتاح شد و تا پایان سال نیز ۵۰ کیلومتر دیگر افتتاح می‌شود.

بزرگراه‌های کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید حدود ۱۲۵۰۰ کیلومتر بوده است، امیدواریم تا پایان دولت این رقم را به ۲۰ هزار کیلومتر برسانیم. امروز این تعداد از ۱۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر عبور کرده .۵ استان طبق وعده رئیس جمهور به خط آهن سراسری متصل شده‌اند و استان آذربایجان غربی از جمله استان‌هایی است که این اتفاق در آن‌ها رخ داده است.

در این دوره حدود ۲۵۰۰ کیلومتر به خطوط آهن کشور اضافه کردیم و همین میزان نیز در دست اجرا است که ۱۰۰۰ کیلومتر از آن در چند هفته آینده افتتاح خواهد شد. "

افتتاح ٥١١٤ واحد مسکن مهر آذربایجان غربی
 

کد خبر 494540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.