ساخت بیمارستان در بنت توسط اصفهانی‌ها منشا اتفاقات بزرگ است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساخت بیمارستان توسط انجمن خیرین اصفهان در شهر بنت، جامعه هدف ۳۰ هزار نفری دارد که در نتیجه آن چند اتفاق بزرگ در این شهر رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدعلی موهبتی امروز -سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه- در دیدار با مدیران شهری اصفهان با بیان اینکه اگر اصفهان را نصف جهان می‌دانند به‌واسطه نقش‌آفرینی در فرهنگ جهان است، اظهار کرد: در طول سالیان انقلاب به ویژه در زمان دفاع مقدس اقدامات بی‌بدیل اهالی اصفهان زبان‌زد بوده و موجب بقای جمهوری اسلامی شده است.

وی افزود: علم و دانش و تولید و اقتصاد اصفهان سبب عزت‌آفرینی برای کشور بوده و اصفهانی‌ها در تمام عرصه‌های توسعه نقش قابل توجهی داشته‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاریخ استان سیستان و بلوچستان نیز نقش‌آفرینی تعداد زیادی از اهالی اصفهان را به چشم دیده و این افراد زیرساخت‌های استان را ایجاد کردند. جهش قابل توجه عمرانی و توسعه فرهنگی سیستان و بلوچستان به دست استانداران اهل اصفهان رقم خورده است.

موهبتی ادامه داد: در سیل سال ۹۸ خیرین زیادی از شهرهای کشور برای کمک به مردم استان ما حضور یافتند که اغلب منقطع شد اما از آنجایی که همواره در اصفهان حرکتی نو انجام می‌شود، قرار شد با هم‌پیوندی، میان اصفهان و یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان همراهی‌ها استمرار یابد.

وی افزود: شهرداری‌های مشهد و تهران کمک‌های زیادی به شهرهای سیل‌زده استان کردند که از تمام آن‌ها تقدیر می‌کنیم چون از لحاظ قانونی وظیفه آن‌ها نبوده است اما اقدامی که توسط شهرداری اصفهان شد، در جلب توجه مسئولان کشوری به شهرهای محروم سیستان و بلوچستان اثرگذار بوده و یقیناً ذهن آن‌ها را به توسعه استان درگیر می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تعامل میان اصفهان و شهرهای سیستان و بلوچستان پیوندی را ایجاد می‌کند که به موجب آن مردم استان دیگر احساس نکنند شهروند درجه دو و سه هستند لذا از کسانی که این طبع بلند را داشتند تقدیر می‌کنم چون این تعامل و رفت‌وآمدها اثربخش بوده و نگاه‌ها را به بلوچ‌هایی که به اصفهان می‌آیند تغییر داده است.

موهبتی با تاکید بر اینکه باید منابعی که در استان داریم را به خوبی استفاده کنیم، گفت: شجاعت، جسارت و ارائه ایده‌های نو مواردی است که باید برای توسعه استان در کنار هم باشد اما وجود ندارد که تعامل با اصفهان و کمک‌هایی که از این شهر می‌گیریم می‌تواند در این امر ما را یاری کند.

وی ادامه داد: تروریست‌ها تنها مربوط به یک مذهب یا قوم خاص نیستند و نباید به واسطه آن به گروهی از مردم سیستان و بلوچستان توهین کرد؛ اگر دشمن اینجا نفوذ کرده، قصور به گردن مدیریتی است که نتوانسته شرایط را برای توسعه استان ایجاد کند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ساخت بیمارستان در شهر بنت، جامعه هدف ۳۰ هزار نفری دارد که در نتیجه آن چند اتفاق بزرگ در این شهر رخ می‌دهد؛ اکنون سه پیمانکار در حال ارتقای جاده‌های منتهی به این شهر هستند و وزیر راه و شهرسازی پیگیر این موضوع است. فیبرنوری و زیرساخت‌های موردنیاز نیز برای این شهر در حال اجرا بوده و اقدامات بزرگی در حال رخ دادن است.

موهبتی از خیرین و مدیران شهری اصفهان که از محدودیت‌های مربوط به جنسیت قومیت و مذهب گذشته‌اند و اقدام به خدمت برای مردم استان سیستان و بلوچستان کردند، تقدیر کرد و گفت: ما نیز موانعی که برای ایجاد زیرساخت‌ها و بیمارستان بنت وجود دارد را رفع خواهیم کرد تا تحقق خواسته‌های بحق مردم این شهر تسریع شود.

کد خبر 494492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.