برخورداری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ از اسناد پشتیبانی

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: برخورداری از اسناد پشتیبانی ویژگی مهم برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ است.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای نخستین‌بار اسناد پشتیبانی به برنامه اصفهان ۱۴۰۵ ضمیمه شده و شامل مواردی است که برنامه به استناد آنها رقم خواهد خورد.

وی افزود: برای تبدیل وضعیت موجود به وضعیت مطلوب باید اسناد پشتیبانی برنامه در دست باشد که در این خصوص نظرات ذی‌نفعان، شاخص‌های موجود و… همراه با برنامه اصفهان ۱۴۰۵ ارسال شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان این که تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵ بر اساس الگوی پایین به بالا است، گفت: به طور کلی دو الگوی برنامه‌ریزی «بالا به پایین» و «پایین به بالا» وجود دارد که در ۱۰ سال اخیر اغلب برنامه‌ها بر اساس الگوهای پایین به بالا تدوین شده است؛ در این الگو آرمان‌گرایی و هدف‌گذاری موجود در الگوی بالا به پایین وجود ندارد و برنامه از پایین جامعه به سمت بالا اجرا می‌شود تا مشکلات و مسائل مردم مدنظر قرار گرفته و راهکارهایی برای رفع آنها تدوین شود.

وی تاکید کرد: بر این اساس در برنامه ۱۴۰۵ نیز سند بیانیه مشکلات در قالب جلسات نخبگی با حضور کارشناسان و متخصصان بررسی شده و راهکارهایی که می‌تواند مشکلات را حل کند ساماندهی شده است.

ابراهیمی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های برنامه ۱۴۰۵ مشارکت حداکثری ذی‌نفعان است از این رو تلاش کردیم تا از نظرات اقشار مختلف مردم در قالب نظرسنجی، از متخصصان در قالب اتاق‌های فکر و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در قالب کارگروه‌های هم اندیشی استفاده شود.

وی گفت: همفکری با ذی‌نفعان از نقاط قوت این برنامه است که باید الگوی سایر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد. در واقع باید رویکرد همکاری و هماهنگی بین بخشی در همه دستگاه‌ها اجرایی شود تا برنامه‌ها صورت اجرایی‌تری به خود گیرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان این که برنامه اصفهان ۱۴۰۵ با تاکید بر دو رویکرد هدف محوری، مسئله محوری و تمرکز بر سه رکن شهر، شهروندان و مدیریت شهری که برای نخستین بار در کشور رویکرد مشارکتی را نیز در خود لحاظ کرده با مشارکت بیش از دو هزار نفر از شهروندان، نخبگان و خبرگان شهر تدوین شده است، اظهار کرد: این برنامه سیاست‌های ابلاغی بالادستی و سند آمایش و توسعه استان را در نظر گرفته و دو مؤلفه مهم زیست‌پذیری و رقابت‌پذیری را بیش از هر چیزی مد نظر قرار داده است.

کد خبر 494419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.