قیمت کاغذ نسبت به سال گذشته دو برابر شده است

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان گفت: قیمت کاغذ نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. کنترل این گرانی نیازمند توجه دولت است ولی متأسفانه اقدامی نمی شود.

محمدعلی انصاری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گرانی کاغذ نه مرتبط با عوامل داخلی بلکه با توجه به وابستگی ما به واردات این محصول به قیمت دلار و شرایط خارجی مربوط می‌شود.

وی افزود: حال در شرایطی که سیاست‌گذاری مناسبی برای تخصیص ارز نسبت به واردات کاغذ نیست و به این محصول به‌عنوان کالای استراتژیک نگاه نمی‌شود واضح است که بازار کاغذ در شرایط ناخوشی قرار گیرد به‌طوری‌که با افزایش دو برابری نرخ این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان خاطرنشان کرد: هیچ ارزی برای کاغذ تخصیص نمی‌یابد و اگر حمایتی هم باشد فقط بحث نشر و کتاب موردتوجه قرار دارد در حالی که حوزه‌های فراوانی نیازمند به کاغذ و مقوا هستند از صنایع غذایی تا صنایع دارو و بسته‌بندی که هرکدام نیاز فراوانی به کاغذ و مقوا دارند.

انصاری‌پور در رابطه با تأثیر ریزش نرخ دلار بر قیمت کاغذ گفت: در زمانی که نرخ ارز، کاهشی شد نرخ جهانی کاغذ افزایش یافت و از سویی برای وقوع تأثیرات کاهش نرخ ارز، مدت‌ زمانی لازم است و نمی‌توان به این سرعت انتظار کاهش را داشت.

وی معتقد است: قطعاً با رفع تحریم‌ها شرایط این بازار هم بهبود می‌یابد زیرا در زمان تحریم مشکلات ارزی و تبادلات بانکی داریم که هرکدام تأثیر فراوانی بر قیمت کاغذ گذاشته‌اند ولی با رفع تحریم‌ها، این مسائل هم حل خواهد شد.

کد خبر 494305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.