مردم به دنبال واکسن‌های تقلبی کرونا در «ناصرخسرو» نباشند

استاندار تهران با اشاره به اینکه سلامت افراد با خرید واکسن تقلبی سلامت به خطر می‌افتد، گفت: مردم به دنبال واکسن‌های تقلبی کرونا و خارج از عرضه علوم پزشکی در «ناصرخسرو» نباشند.

به گزارش ایمنا، انوشیروان محسنی بندپی، در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به اینکه نظارت‌ها در تهران ادامه خواهد داشت که فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک انجام پذیرد اظهار کرد: طی هفته گذشته در استان تهران شاهد شیب نزولی چشمگیری نبوده‌ایم و نیازمند این هستیم که نظارت‌ها بیش از پیش تشدید شوند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶۰۲ هزار واکسن به استان تهران اختصاص یافته است گفت: ۴۳۷ هزار واکسن یعنی بیش از ۷۲.۵ درصد تزریق شده و مطالبه ما از ستاد ملی تخصیص واکسن بر اساس جمعیت استان است و اینکه همه دستگاه‌های استان تعهد دارند تا نسبت به تأمین مکان مناسب جهت واکسیناسیون اقدام کنند.

محسنی بندپی از اقدام برای تمدید بازنشستگی افراد داوطلب دانشگاه‌های علوم پزشکی به مدت ۶ ماه خبر داد و افزود: با توجه به کاهش درآمد بیمارستان‌های طی دوره کرونا طی هفته آینده در جلسه با سازمان‌های بیمه‌گر، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و دیگر بیمه‌ها میزان پرداخت به دانشگاه علوم پزشکی بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم با خرید واکسن‌های تقلبی سلامت خود را به خطر می‌اندازند تاکید کرد: مردم به دنبال واکسن‌های تقلبی و خارج از عرضه علوم پزشکی نباشند و بدانند که شایعاتی که در خصوص عرضه واکسن در ناصر خسرو منتشر شده پایه و اساس ندارد و از لحاظ علمی و تخصصی رد شده است.

استاندار تهران گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه باشد و با توجه به آمارها میزان استفاده از ماسک در استان تهران ۷۴ درصد و میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۷۳ درصد است.

منبع: مهر
کد خبر 494268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.