استفاده از ظرفیت‌ مؤسسات خیریه برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از ظرفیت‌ها و توان مؤسسات خیریه برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل استفاده می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، شهریار فولادوند در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه خیریه مهر هوشمند، با اشاره به اهمیت کار در زمینه تعلیم و تربیت و تأثیرگذاری آن بر تمامی مؤلفه‌های مؤثر در زندگی فردی و اجتماعی افراد، اظهار کرد: توجه به این مهم، در حوزه‌های مختلف توانمندسازی انسان‌ها، در روابط فردی، بین فردی و اجتماعی آن‌ها از یک‌سو و پیشگیری از آسیب‌ها و جلوگیری از ورود آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی جامعه از سوی دیگر، نقش بسیار جدی دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، افزود: این موضوع باعث شده در دنیا مسئله آموزش‌وپرورش، یک مسئله جدی باشد و در کشور ما نیز این بحث مطرح می‌شود که آموزش‌وپرورش و تعلیم و تربیت باید کلید حل مسائل و مشکلات جامعه باشند.

وی با اشاره به گستردگی و اهمیت بحث تعلیم و تربیت و ضرورت استفاده کنترل شده از ظرفیت همه بخش‌های جامعه، تصریح کرد: با به اشتراک گذاشتن مسائل و مباحث آموزش‌وپرورش، باید حساسیت‌های مسئولانه نسبت به موضوعات ایجاد کرد تا هرکسی به‌اندازه توان خود، آموزش‌وپرورش را برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت حمایت کند.

فولادوند ادامه داد: با توجه به مأموریت‌های این سازمان، توجه به بازگرداندن تارکان یا بازماندگان از تحصیل به این چرخه، یک اولویت است و علی‌رغم این‌که بسترهای معمول برای این افراد فراهم شده، اما به دلیل شرایط خاص مخاطبان این بخش، نتوانسته‌اند از آن استفاده کنند؛ بنابراین ناگزیر به استفاده از مسیرهای ثانویه و طراحی بسترهای جدید برای بازگرداندن آنان به این چرخه هستیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در اسناد بالادستی در سند تحول و زیر نظام‌های آن گفت: یکی از اولویت‌های سازمان، این است که از مؤسسات، خصوصاً مؤسسات خیریه در فرآیند تعلیم و تربیت به‌صورت کنترل شده استفاده نماید و از ظرفیتشان برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت کمک بگیریم.

کد خبر 494225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.