پیام همدردی تهران به کابل فرستاده شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت : شورای شهر تهران با مدیریت شهری کابل درخصوص فاجعه انسانی رخ داده در کشور افغانستان هم دردی و پیام تسلیت مردم تهران را ابلاغ کند .

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجد جامعی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به فاجعه انسانی که در افغانستان رخ داد و دختران نوجوانی به اسم دین در ماه رمضان به تلخ‌ترین و فجیع‌ترین شکل جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: به مردم افغانستان تسلیت می‌گویم؛ افغانستان پیوستگی‌های فرهنگی و انسانی زیادی با ما دارد و با ما یگانه هستند از زبان و شعر و داستان تا بزرگان مشترکی که خواستگاه آن از لحاظ فیزیکی و جغرافیایی افغانستان کنونی بوده است.

وی از رئیس شورای شهر درخواست کرد به شهردار و شورای شهر کابل تسلیت مردم تهران را ابلاغ کرده و همدردی لازم میان این دو شهر انجام شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت‌های شهرداری که در این زمینه انجام شده گفت: این فعالیت‌ها معمولی بود به نظر می‌آید شهردار تهران علاقه‌مند به ارتباط با کشور شهرهای اروپایی است و نسبت به همدردی با همسایه مجاور به ایران بی توجه بوده است.

وی گفت: ما نمی‌توانیم نقش افغانستان را در ایران نادیده بگیریم چقدر با ما مهربان بودند و اگر نبودند چه مشکلاتی داشتیم؛ خوب است همانطور که شهرداری رهنمودهایی برای کشورهای اروپایی و آمریکایی دارد نسبت به همدردی با مردم این شهر نیز اقدام کند.

وی در خصوص اتفاقات غزه نیز گفت: در در غزه مردم با دشمن مشترک ما می‌جنگند و خوب است که شورای شهر با این با ابراز همدردی تهران را با این شهر نیز ابراز کند تلاشی که زمانی من ریاست شورا را برعهده داشتم و اتفاقات مشابهی نیز رخ داد انجام شد به نظر می‌آید شورا باید در این بخش کوتاهی شهرداری را جبران کند.

همچنین محمد سالاری رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای شهر تهران افزود: در نشستی که در کلاب هاوس برگزار شد و مدیران دوره گذشته مدیریت شهری حضور داشتند، بعد از گزارش تحقیق و تفحص در خصوص رساتجارت مجموعه قابل توجهی از هجمه‌ها به اعضای شورا و کلیت مدیریت دوره پنجم و شهردار تهران وارد شد، من در نشست حضور پیدا کردم و سعی کردم در مدت کمی که داشتم به برخی از موارد پاسخ بدهم.

وی گفت: تذکر من به شهردار تهران و مدیران شهرداری این است که علی رغم اینکه در یکی دو ماه اخیر گزارش‌های خوبی ارائه شده و شخص شهردار نیز خود صحبت می‌کند که جای سپاس دارد ولی بخش قابل توجهی از این هجمه‌هایی که به شورا و مدیریت شهری می‌شود به دلیل عدم طرح تخلفات دوره گذشته بوده که در ابعاد مختلف شده است.

وی ادامه داد: شهردار تهران و مدیران باید بدانند اگر بخواهند واقعیات را مطرح نکنند، به قول کسی که اگر مطالبات را نگیرید جزو بدهی شما می‌نویسند، همین گونه خواهد بود.

سالاری ادامه داد: در ۱۲ سال مدیریت شهری گذشته قریب به یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان فقط بودجه رسمی شأن بود به جز تبصره‌ها، در صورتی که کل این دوره تا به حال ۹۰ هزار میلیارد تومان یعنی کمتر از یک شانزدهم بودجه داشته و باید بگویند با این بودجه چه کار کردند.

سالاری افزود: اینجا تقاضای من این است که شهردار تهران و سازمان املاک و مستغلات بیایند احصا کنند و مطرح کنند و به مردم بگویند که با دارایی مردم چه کردند وقتی گفته نمی‌شود و یک گزارش ارائه می‌شود این هجمه‌ها نیز وارد می‌شود.

سید محمود میر لوحی رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز گفت: تذکر امروز من مربوط به یک ساختمان اول خیابان سئول روبروی نمایشگاه بین‌المللی است که سالهاست احساس می‌شود منظر شهری را تخریب و مختل کرده و رها شده لذا درخواست می‌کنم شهردار تهران همانطور که نسبت به ساختمان جماران و اجرای طرح تفصیلی حساس است، نسبت به این ساختمان نا همگون با منظر و معماری شهری برخورد و گزارش را به شورا ارائه کند.

کد خبر 494003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.