هلند در فهرست پربازدیدترین کشورهای جهان+ جاذبه‌های گردشگری

هلند یکی از پر بازدیدترین کشورهای جهان است که هر گردشگری آرزوی قدم زدن در بین جاذبه‌های زیبای آن نظیر باغ‌های گل لاله، موزه‌های دیدنی، کانال‌های آبی و کلیساهای تاریخی را دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق رتبه بندی اخیر سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (United Nations World Tourism Organization)، قاره اروپا ۱۲ کشور از ۲۰ کشور پر بازدید جهان را به خود اختصاص می‌دهد، حال آنکه ساکنان قاره آسیا و اقیانوس آرام با دارا بودن پنج کشور از کشورهای توریستی دنیا، سریع‌ترین منطقه در حال رشد محسوب می‌شوند و انتظار می‌رود در آینده نه چندان دور، شاهد صعود رتبه‌های پر بازدیدترین کشورهای جهان در این مناطق باشیم. در ادامه شما را با یکی از پر بازدیدترین کشورهای جهان آشنا می‌کنیم:

۱۹ میلیون بازدید کننده سالانه از هلند

کشور هلند با ۱۹ میلیون بازدید کننده در سال، در جایگاه بیستم این فهرست قرار می‌گیرد. بسیاری از مسافران هلند و تقریباً حدود ۸۰ درصد آنها از کشورهای اطراف و پس از آن از قاره‌های آمریکا و آسیا به این کشور می‌آیند.

زیبایی‌های کشور هلند بیش از آن است که بتوانید تصورش را بکنید. هنگامی که افراد به کشور هلند فکر می‌کنند معمولاً به یاد آمستردام، کانال‌های تاریخی آبی، موزه‌های چشمگیر و جاذبه‌های پر رونق شبانه می‌افتند، اما سازمان گردشگری هلند از بازدید کنندگان می‌خواهد تا آن‌ها دریابند مکان‌های پر جاذبه این کشور تنها مختص پایتخت آن نیست.

آسیاب بادی‌های هلند

یکی از جاذبه‌های چشمگیر خارج از آمستردام، دهکده "Kinderdijk-Elshout" است که شهرت آن به دلیل وجود منطقه‌ای گردشگری است که در آن تعدادی از آسیاب بادی‌های کهن قرار دارد. آسیاب بادی‌های منطقه "کیندردیک"، حدود سال ۱۷۴۰ میلادی ساخته شده و از عظیم‌ترین مجموعه‌های آسیاب‌بادی هلند محسوب می‌شود. این دهکده در سال ۱۹۹۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. منطقه کیندردیک در پانزده کیلومتری شرق روتردام قرار دارد.

کانال‌های آبی هلند

یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی که می‌توان در شهر آمستردام هلند انجام داد، قدم زدن در کنار کانال‌های آبی یا استفاده از قایق‌های مختلف برای گشت‌وگذار در داخل این کانال‌ها است. درواقع کانال‌های آبی آمستردام، بخش قابل توجهی از هویت چشم‌نواز این کشور را به خود اختصاص می‌دهد و زمانی که از شهر آمستردام سخن به میان می‌آید، اولین تصویری که وارد ذهن عموم افراد می‌شود، تصویری از این کانال‌های آبی است.

موزه ملی آمستردام

در موزه ملی آمستردام بازدید کنندگان می‌توانند در فضایی بسیار وسیع، حدود هشت هزار اثر هنری را از نزدیک تماشا کنند، اما تعداد مجموعه‌های این موزه بسیار بیشتر از این تعداد است و به حدود هفت میلیون شئ می‌رسد. از آثار هنری موزه ملی آمستردام می‌توان به حدود پنج هزار نقاشی، کتابخانه‌ای بزرگ شامل بیش از ۳۵ هزار جلد کتاب قدیمی و بیش از ۲۵۰ اتاق مخصوص نگهداری آثار و عتیقه‌جات اشاره کرد. طبق آخرین آمار این موزه سالانه حدود بیش از دو میلیون نفر بازدید کننده دارد.

موزه ونگوگ آمستردام

این موزه که به یاد ونسان ونگوگ (Van Gogh Museum)، هنرمند و نقاش سرشناس هلندی نام گرفته است، در کشور هلند محبوبیت زیادی دارد و مخصوص آثار او است. تعداد آثار ونسان ونگوگ بیش از دو هزار و۱۰۰ اثر است و شاید همین تعداد بالای آثار بوده که توانسته ایده ساخت موزه اختصاصی برای این هنرمند سرشناس را عملی کند.

موزه ونگوگ، بزرگ‌ترین مجموعه از آثار این هنرمند را به خود اختصاص داده است و می‌توان در آن سیر تکامل و پیشرفت آثار ونگوگ را مشاهده کرد. تغییر در سبک و ایده‌ها برای بسیاری از بازدید کنندگان این موزه به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین نکات مجموعه آثار ونگوگ شناخته شده است. از آثار این موزه می‌توان به بیش از ۲۰۰ نقاشی، ۵۰۰ طراحی و همچنین ۷۰۰ نامه اشاره کرد.

سالانه حدود ۱.۵ میلیون گردشگر از این موزه دیدن می‌کنند که این تعداد بازدید کننده موزه ونگوگ را به دومین موزه پربازدید در کشور هلند و سی و پنجمین موزه هنری برتر در جهان تبدیل کرده است.

هلند در فهرست پربازدیدترین کشورهای جهان+ جاذبه‌های گردشگری

پارک ملی هوگ ولوو

" هوگ ولوو"، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های هلند محسوب می‌شود که برای سفرهای یک روزه بومیان این کشور و بسیاری از گردشگران مناسب است. این پارک به‌عنوان بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه طبیعی در کشور هلند شناخته می‌شود. با وجود این که هلند کشوری کوچک است، اما یکی از متنوع‌ترین برنامه‌ها را برای توسعه و نگهداری از پارک‌های ملی در بین سایر کشورها به خود اختصاص داده است.

در پارک ملی هوگ ولوو می‌توانید به دوچرخه‌سواری یا استراحت در دل طبیعت آرام و بکر، تماشای حیات‌وحش و قدم زدن در مسیر مخصوص طبیعت‌گردی به طول ۴۲ کیلومتر بپردازید و خود را از استرس دنیای مدرن امروزی دور کنید.

در بخشی از پارک ملی هوگ ولوو، یک موزه جالب و دیدنی احداث شده است که دومین کلکسیون بزرگ آثار ونگوگ را در خود جای داده است. در این موزه علاوه بر آثار ونگوگ، آثاری از سایر هنرمندان و نقاشان مطرح اروپایی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

کد خبر 493978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.