تیراندازی در عروسی کودک ۶ ساله را به کام مرگ کشاند

مرگ کودک شش ساله، کشف موادمخدر، درگیری طایفه‌ای، واژگونی مرگبار خودرو، کشف سوخت قاچاق، به دام افتادن سارق سابقه‌دار، دستگیری قاچاقچی موادمخدر و به دام افتادن کلاهبردار را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی خرم‌آباد گفت: سنت تیراندازی در یک مراسم عروسی موجب کشته شدن یک کودک ۶ ساله بر اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای شد.

عباس دولتشاهی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک کودک ۶ ساله به علت مجروحیت بر اثر اصابت ساچمه فوت نموده است مراتب به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات نامحسوس مشخص شد در حین اجرای مراسم شادمانه عروسی شخصی با استفاده از سلاح ساچمه زنی اقدام به تیراندازی و بر اثر این سهل انگاری یک کودک ۶ ساله مجروح شده و در نهایت فوت کرده است.

وی ادامه داد: همچنین مشخص شد افراد بدون اطلاع به مراجع انتظامی قصد پنهان کاری موضوع را داشتند اما موضوع از طریق کلانتری ۱۸ مورد پیگرد قرار گرفت.

دولتشاهی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی فرد خاطی به همراه تعداد دو قبضه سلاح ساچمه زنی به کار رفته دستگیر و پس از تکمیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی و روانه زندان شد.

وی ادامه داد: استفاده از سلاح گرم در مراسم بارها منجر به مجروحیت و یا فوت عده‌ای از همشهریان شده که لازم است این رسوم غلط برچیده شوند.

کشف و ضبط بیش از یک تن موادمخدر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری چهار سوداگر مرگ و کشف یک تن و ۲۷۵ کیلوگرم مواد افیونی در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مسلح خبر داد.

احمد طاهری اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر سراوان و سیب و سوران با اشراف اطلاعاتی خود، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از مناطق مرزی به این شهرستان‌ها و سپس انتقال آن به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: در این رابطه عصر دیروز تکاوران پلیس، در قالب چند تیم عملیاتی با رصد مناطق سخت گذر بین دو شهرستان، اعضای این باند مسلح را که با سه دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه وانت تویوتا در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در منطقه "کرشان" سیب و سوران بودند، رؤیت و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره مأموران انتظامی دیدند بدون توجه به ایست پلیس، با تیراندازی به سمت مأموران به سرعت از محل متواری شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات مقتدرانه، جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در عکس العملی سریع و با رعایت قانون به کارگیری سلاح، با آتش پر حجم خود خودروهای قاچاقچیان را زمین گیر و ضمن دستگیری چهار سوداگر مرگ، در بازرسی از خودروهای توقیفی از آنها یک تن و ۲۷۵ کیلوگرم مواد افیونی را شامل یک تن و ۲۵۵ کیلو تریاک و ۲۰ کیلو حشیش کشف کردند.

درگیری مسلحانه طایفه‌ای منجر به قتل شد

درگیری طایفه‌ای در شهر چمران از توابع شهرستان ماهشهر، که با دعوای دو کودک آغاز شد منجر به قتل یک نفر و به آتش کشیده شدن درب تعدادی از منازل در این شهر شد.

رضا پاپی اظهار کرد: در پی دعوای دو کودک در شهر چمران، نزاع مسلحانه‌ی خانوادگی بین دو طایفه اتفاق افتاد که به مجروح شدن دو نفر منجر شد.

وی ادامه داد: مأموران کلانتری ۱۵ چمران و یگان امداد پس از وقوع این درگیری، وارد عمل شده و تعدادی از متهمان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ماهشهر اضافه کرد: صبح امروز و با فوت یکی از مجروحان این نزاع، دو طایفه مسلحانه با یکدیگر درگیر شدند و درب تعدادی از منازل به آتش کشیده شد.

پاپی تعداد دستگیر شدگان این نزاع را ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: با تلاش مأموران کلانتری ۱۵، قاتل دستگیر شده و اسلحه شکاری استفاده شده در این جنایت نیز کشف شد.

واژگونی خودرو ۳ گشته برجا گذاشت

فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت: واژگونی خودروی پژو در جاده ساحلی پارسیان واقع در غرب استان موجب فوت سه سرنشین این خودرو شد.

صالح نیکبخت افزود: این حادثه در محدوده سه کیلومتری روستای زیارت رخ داد و راننده خودرو در دم جان باخت و دو سرنشین دیگر پس از انتقال به بیماران جان خود را از دست دادند.

وی گفت: ناتوانی راننده در کنترل خودرو به علت سرعت زیاد علت حادثه است.

کشف بیش از ۳۸ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: در عملیات شبانه مأموران پایگاه امنیت عمومی این فرماندهی از محل دپو، بیش از ۳۸ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق کشف و یک متهم در این رابطه دستگیر شد.

مهدی پورامینایی افزود: مأموران پایگاه امنیت عمومی شهرستان کرمان با رصد اطلاعاتی از نگهداری مقادیری فرآورده نفتی قاچاق در یک کارگاه در حاشیه شهر اطلاع یافتند و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار آنان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با هماهنگی دستگاه قضائی مأموران طی عملیاتی شبانه در بازرسی از این محل موفق شدند از بشکه‌های جاساز شده داخل یک انبار ۲۰ هزار و ۲۰ لیتر نفت سفید فاقد مجوز و همچنین ۱۸ هزار لیتر متانول که به صورت ماهرانه‌ای در یک تانکر در زیر زمین جاساز شده بود کشف و یک متهم را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به کشف ۳۸ هزار لیتر فرآورده نفتی که به انگیزه قاچاق در این محل دپو شده بود اظهار کرد: با تشکیل پرونده در این رابطه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی تاکید کرد: پلیس کرمان در راستای تحقق شعار سال، با جدیت با قاچاق سوخت به عنوان یک مانع اقتصادی مقابله می‌کند و شهروندان گرامی می‌توانند با گزارش فعالیت‌های مجرمانه سودجویان، خادمان خود را در این زمینه یاری کنند

به دام افتادن سارق سابقه‌دار با ۲۷ فقره سرقت

فرمانده انتظامی کردستان از دستگیری یک سارق سابقه‌دار در سنندج خبر داد و گفت: این مجرم حین تحقیقات به ۲۷ فقره انواع سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.

علی آزادی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره انواع سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در شهرستان سنندج موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته، مأموران انتظامی شهرستان سنندج سارق سابقه دار را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اعتراف متهم به ۲۷ فقره انواع سرقت، اضافه کرد: یک نفر مالخر نیز در این رابطه دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد.

آزادی با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: پلیس بنا به وظیفه ذاتی در راستای پیشگیری و کشف جرایم به طور شبانه روزی تلاش می‌کند اما لازم است شهروندان نیز با مراقبت بیشتر از اموال شخصی خود یاریگر پلیس باشند.

بازداشت سوداگر مرگ در مترو

رئیس پلیس مترو تهران بزرگ بیان داشت: عوامل گشت آشکار ایستگاه پایانه جنوب در سکوی مسافربری مترو حین گشت‌زنی به مردی ۳۰ ساله که یک کیف دستی به همراه داشت و با دیدن مأموران تغییر مسیر داد، مشکوک می‌شوند.

سعید عطاالهی افزود: عوامل گشت آشکار پلیس مترو نیز او را متوقف و برای بررسی محتویات کیف دستی، متهم را به ایستگاه پلیس مترو انتقال دادند.

وی تصریح کرد: با بررسی کیف دستی فرد مذکور، یک بطری نوشابه نیمه پر کشف شد که مواد مخدر از نوع "تریاک" به طرز ماهرانه‌ای در قسمت پایین آن جاسازی شده بود.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پس از تجمیع این بسته مشخص شد ۵۰۰ کیلوگرم تریاک همراه این مرد جوان بوده است.

دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز اظهار کرد: فردی که با راه اندازی یک شرکت کاغذی لیزینگ خودرو از ۱۲۰ نفر ۵۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود در این استان دستگیر شد.

سید مجید فیض جعفری اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری به کلانتری ۱۲ شهر گلسار شهرستان ساوجبلاغ از طریق یک شرکت لیزینگ خودرو با برند ساختگی، از دادسرای عمومی و انقلاب هشتگرد، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران این کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: کلاهبردار در قالب یک شرکت لیزینگی و با تبلیغ فروش خودرو به صورت اقساطی در فضای مجازی ابتدا اعتماد مشتریان جلب و با وعده تحویل یک ماه خودرو از آنان کلاهبرداری می‌کرد.

فیض جعفری گفت: این فرد پس از دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال از متقاضیان خودرو متواری شد که تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: مأموران با انجام اقدامات پلیسی، متهم مورد نظر را در مخفیگاه خود در شهر گلسار دستگیر که در تحقیقات پلیسی به کلاهبرداری در قالب فروش خودروهای لیزینگی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از ۱۲۰ نفر اعتراف کرد.‌

کد خبر 493977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.