۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
آووکادو؛ فواید و خواص

خواص آووکادو در سلامت انسان بسیار مهم است؛ خواص آووکادو برای حفظ سلامت پوست، معده، مغز و رحم و درمان یبوست در هر دو جنسیت زنان و مردان مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آووکادو میوه‌ای لذیذ و خوش‌طعم با بافت نرم ژل مانند است. سوالات زیادی مثل اینکه "آیا این میوه واقعاً برای حفظ سلامتی مفید است؟ آیا باید در برابر بی‌میلی خود برای خوردن میوه‌ سبز کم‌رنگ غلبه کنیم؟ " برای مصرف کنندگان این میوه به‌وجود آمده است اما آشنایی با فواید واقعی آووکادو ما را شگفت زده خواهد کرد:

خواص آووکادو برای سلامتی

آووکادو میوه‌ای بسیار مغذی است و با مصرف یک عدد آن از همه فواید آن بهره می‌بریم. این میوه حاوی ۲۴۰ کالری، ۳ گرم پروتئین، ۱۲ گرم کربوهیدرات (که ۹ گرم از آن فیبر محلول است)، ۲۴ گرم چربی سالم، ۶ درصد آهن، فسفر و روی، ۱۲ درصد ویتامین C، تیامین، منیزیم، منگنز، ۱۸ درصد ویتامین E ،B6، ریبوفلاوین، ۳۰ درصد ویتامین K، اسید فولیک، مس و ۴۵ درصد پانتوتنیک اسید است که همگی به میزان مجاز توصیه شده در آن یافت می‌شود. آووکادو فاقد کلسترول است.

خواص آووکادو برای قلب

خوردن آووکادو در کاهش فشار خون و تری‌گلیسیرید و رسوب تدریجی پلاک شریانی و کاهش احتمال بروز ریتم غیرطبیعی قلب، حمله قلبی و سکته مغزی نقش بسزایی دارد. مصرف یک عدد آووکادو در روز احتمال مرگ ناگهانی بر اثر حمله قلبی را کاهش می‌دهد. آووکادو سرشار از اسیداولئیک است چربی سالمی که به اندازه کافی در رژیم غذایی اکثر مردم قرار نمی‌گیرد. چربی آووکادو در تماس با حرارت اکسید نمی‌شود بنابراین پخت‌وپز با روغن آووکادو بسیار سالم است. اکسیداسیون چربی فرایندی است که روغن را مهلک و کُشنده می‌کند.

نحوه مصرف آووکادو برای لاغری

با وجود بالا بودن محتوای چربی آووکادو، خوردن این میوه به کاهش وزن کمک می‌کند. آووکادو حاوی فیبر محلول و غیر محلول است. فیبر محلول با تغذیه باکتری‌های روده، آن‌ها را برای فعالیت زیاد در بدن سالم نگه می‌دارد. این امر سرعت عبور غذا را کاهش می‌دهد، بنابراین جذب مواد مغذی را بهبود می‌بخشد. آن‌ها همچنین افزایش ناگهانی قند خون را کنترل می‌کنند، این امر مانع از ذخیره چربی در بدن می‌شود.

خواص آووکادو برای چشم

آووکادو حاوی دو کاروتنوئید بسیار مهم به‌نام لوتئین و زاکسنتین است. کاروتنوئید آنتی اکسیدانی است که رادیکال‌های آزادی را که در طول فعالیت‌های روزانه ایجاد می‌شود، از بدن خارج می‌کند. هر دو کاروتنوئید لوتئین و زاکسنتین برای حفظ سلامت چشم ضروری است. این دو کاروتنوئید به طور جداگانه نیز فعالیت می‌کند اما در کنار یکدیگر بهتر عمل می‌کند. لوتئین و زاکسنتین تنها کاروتنوئیدهایی است که در ماکولا یا لکه زرد تجمع می‌یابد؛ ماکولا ناحیه‌ای حیاتی برای بینایی چشم است. مطالعات وجود پیوند قوی بین کاهش آب‌مروارید و تباهی لکه زرد (شایع‌ترین علت کوری در افراد مسن) را نشان می‌دهد.

کد خبر 493972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.