واکنش شورا به حادثه ضرب و شتم یک دستفروش 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: طی سه سال و نیم گذشته هیچ اتفاق ناخوشایندی درخصوص دستفروشان نیفتاده بود و حادثه هفته گذشته برخلاف رویه و رویکرد شورای پنجم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به ضرب و شتم یک دستفروش در یکی از مناطق تهران اظهار کرد: طی چند روز گذشته اتفاقی در شهر تهران رخ داد که لازم است قدری بیشتر به بررسی آن پرداخته شود. متأسفانه با وجود آنکه طی سه سال و نیم گذشته تلاش کردیم فضای مربوط به دستفروشان و کسانی که در سطح شهر به طرق مختلف به عنوان مشاغل سیار به کسب و کار می‌پردازند را کنترل کنیم و با وجود اینکه در طول سه سال و نیم اخیر هیچ اتفاق ناخوشایندی در سطح شهر رخ نداد، اما باید بگویم که هفته گذشته بر خلاف رویکرد و رویه شورا و مدیریت شهری در دوره پنجم، شاهد برخورد با دستفروشان بودیم.

وی ادامه داد: پیش‌تر هم به شهردار تهران این انذار را دادیم که بخشی از مدیران‌شان در حال تعامل با کسانی هستند که فکر می‌کنند در دوره بعدی مدیریت شهری حاکم خواهند بود. من پیش بینی می‌کنم اتفاقی که رخ داد کاملاً بر اساس هماهنگی با کسانی است که پیش‌تر در مدیریت شهری مسئولیت داشتند و امروز دستشان از این مدیریت کوتاه است و بنا دارند که دوباره به این صندلی‌ها برگردند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پس از ارائه گزارش تحقیق و تفحص در صحن شورا و اطلاع جامعه از اینکه چه اتفاقاتی در دوره پیشین مدیریت شهری رخ داده است تخریب علیه بعضی از اعضای شورا آغاز شد و اتفاقاتی رخ داد که در طول سه سال و نیم گذشته سابقه نداشته است، گفت: همینطور در بعضی از ستادهای انتخاباتی منتسب به اصولگرایان متأسفانه مطرح شد که ما به دنبال تخریب شورای پنجم هستیم.

وی ادامه داد: این با رفتار برخی از مدیران فعلی شهرداری که با وجود اطلاع شخص شهردار تهران همچنان فعالیت می‌کنند و این دست تخریب‌ها را علیه مدیریت شهری دوره پنجم رقم می‌زنند اصلاً جای پذیرش ندارد.

نظری به شهردار تهران تذکر داد که نسبت به رفتار مدیران بلافصل یا با واسطه خودش دقت بیشتری داشته باشد و آن چیزی که اتفاق می‌افتد و در تقابل و تمایز با رویکرد مدیریت شهری در دوره پنجم بوده را به هیچ وجه نسبت به آن اغماض نکند و به جای عافیت طلبی و به جای اینکه بخواهد این چند صباح را هم با آرامش مورد نظر خودش طی کند، تلاش کند تا بهتر مجموعه شهرداری را اداره کند.

کد خبر 493931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.