سلطانی‌فر: اماکن ورزشی کشور از ۴۰ هزار به ۶۱ هزار مورد رسیده است

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تعداد اماکن ورزشی کشور گفت: کل اماکن ورزشی متعلق به همه دستگاه‌های اجرایی از نزدیک به ۴۰ هزار مورد در ابتدای دولت یازدهم به بیش از ۶۱ هزار مورد رسیده و بیش از ۵۰ درصد به تعداد اماکن ورزشی افزوده شده است.

به گزارش ایمنا، مسعود سلطانی فر در مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) با بیان این که تلاش جدی مدیران دولت در سطوح مختلف این بوده که با بهره مندی از همه ابزارها و امکانات تلاش کنند تا کارنامه قابل قبولی در راستای خدمتگزاری به مردم به جا بگذارند گفت: زمانی که دولت یازدهم فعالیت‌های خود را در سال ۹۲ آغاز کرد بر اساس آمار مرکز آمار ایران تنها حدود ۱۷ درصد مردم در ورزش همگانی مشارکت داشتند اما امروز این رقم به ۵۱ درصد رسیده است.

وی افزود: چند ماه قبل در حوزه ورزش همگانی رصد و پایشی در ابعاد محدودتر داشتیم و به همین نتیجه رسیدیم که نشان می‌دهد مردم به اهمیت ورزش پی برده و به سلامت خود علاقه دارند. مسئولین هم در نهادهای اجرایی مختلف تلاش کردند تا زیرساخت‌های لازم را برای ورزش و تحرک بیشتر فراهم کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تعداد اماکن ورزشی کشور گفت: کل اماکن ورزشی متعلق به همه دستگاه‌های اجرایی از حدود نزدیک به ۴۰ هزار مورد در ابتدای دولت یازدهم به بیش از ۶۱ هزار مورد رسیده و بیش از ۵۰ درصد به تعداد اماکن ورزشی افزوده شده است. در وزارت ورزش بیش از ۵۵۰۰ پروژه مختلف را تکمیل و به بهره بهرداری رساندیم که علاوه بر خانه‌های ورزش روستایی و زمین‌های چمن ورزشی مینی فوتبال است که برای ایجاد عدالت و استعدادیابی احداث کردیم.

سلطانی فر ادامه داد: چهار سال قبل حدود ۳۱۱ زمین چمن ورزشی مینی فوتبال داشتیم که در یک حرکت ضربتی امروز به بیش از ۲۰۰۰ مورد رسیده است و شمار آن هفت برابر شده است. این زمین‌ها به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته و در دورترین نقاط کشور در مناطق مرزی و روستایی و عشایری احداث شده است. همچنین در راستای ایجاد عدالت و گسترش بسترهایی که موجبات سلامت مردم را فراهم می‌کند بیش از ۵۰۰۰ خانه ورزش روستایی را راه اندازی کردیم. این تعداد پنج سال گذشته ۷۰۰ مرکز بود که اکنون به حدود ۶۰۰۰ رسیده است.

وی به راه اندازی المپیاد روستاییان نیز اشاره کرد و گفت: در اولین دوره ۷۰۰ هزار ورزشکار روستایی در شش رشته در سطح استان، منطقه و کشور با یکدیگر رقابت کردند و بعد از عادی شدن وضعیت کرونا تلاش داریم دومین دوره را هم برگزار کنیم. همچنین المپیاد استعدادهای برتر در سطح دانش آموزان و در مقطع سنی ۱۲ تا ۱۵ سال در دو دوره برگزار شده که با استقبال گسترده دانش آموزان روبه رو شد و صدها هزار دانش آموز در آن شرکت کردند. با هماهنگی خوبی که با وزارت آموزش و پرورش داریم در آینده المپیادها را گسترده‌تر و فراگیر تر برگزار خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه بنیان و اساس توسعه در همه کشورها زمانی تحقق می‌یابد و شکل می‌گیرد که بتوانیم توسعه را در تعلیم و تربیت و فرهنگ کشور گسترش دهیم گفت: ریشه و بنیان توسعه در کشورها زمانی رخ داده که توسعه در تعلیم و تربیت و منابع انسانی انجام شده و ما خودمان را ملزم می‌دانیم که به علت ضرورت‌ها و نیازی که وجود دارد از همه ظرفیت‌ها برای بخش تعلیم و تربیت و توسعه منابع انسانی استفاده کنیم.

سلطانی فر افزود: امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در این مراسم، نقطه عطفی در تاریخ رشد و گسترش ورزش همگانی و به تبع آن استفاده از استعدادها و خلاقیت‌ها در بخش ورزش قهرمانی است و در نهایت سلامت، نشاط و شادابی جامعه را رقم خواهد زد.

منبع: ایسنا

کد خبر 493913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.