اهدای خون بیش از ۹۲۰۰ اصفهانی در ماه رمضان

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: در فروردین ماه امسال بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند و از این تعداد حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و در ماه رمضان نیز بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

لطفعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون در فروردین ماه، اظهار کرد: در فروردین ماه امسال بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند و از این تعداد حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: در ماه رمضان امسال بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند و از این تعداد بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان با اشاره به این که ذخیره بانک خون حدود شش روز و در حد مطلوب است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان ذخیره خون استان مطلوب است و مشکل خاصی نداریم، با توجه به این که خون و فرآورده‌های خون بافت زنده است و تاریخ انقضای محدودی دارد، همواره نیاز به خون داریم و از اهدا کنندگان درخواست می‌کنیم به صورت مستمر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و با اهدای خون به افراد نیازمند به خون کمک کنند و زندگی آن‌ها را نجات دهند.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی و پلاسمای کوویدی نیاز دارند بنابراین لازم است افرادی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از یک ماه از بهبود آن‌ها گذشته است به مرکز جامع انتقال خون خواجو برای اهدای پلاسمای کوویدی مراجعه کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه ۶۱ درصد از اهدا کنندگان خون در استان اهدا کنندگان مستمر هستند، افزود: اهدا کنندگان مستمر حداقل در سال دو بار برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، با توجه به این که ۹۷ درصد اهدا کنندگان خون مردان و سه درصد زنان هستند از بانوان درخواست می‌کنیم مشارکت بیشتری در زمینه اهدای خون داشته باشند.

کد خبر 493856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.