آغاز هفته فرهنگی سمنان با رونمایی از تمبر و پوستر ویژه

شهردار سمنان گفت: سمنان شهری با ظرفیت های ویژه فرهنگی است و این موضوع بر همگان مشهود و قابل درک بوده و البته این موضوع فراتر از مرزهای استان نیز قابل مشاهده است.

یه گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد ناظم رضوی امروز (شنبه) در نخستین روز از رویداد هفته فرهنگی سمنان در مراسم رونمایی از تمبر و پوستر ویژه این هفته اظهار کرد: هدف از نام گذاری این هفته به نام هفته فرهنگی در سمنان به دلیل شرایط اقلیمی آب و هوایی در ماه اردیبهشت و تعامل بین کوهپایه و کویر در شهرستان سمنان است که شکوفایی و تمایز را می‌توان در طبیعت شهر مشاهده کرد. بنابراین تصمیم گرفته شد تا این هفته را به نام هفته فرهنگی نام گذاری کنیم.

وی افزود: شهر سمنان شهری با ظرفیت‌های ویژه فرهنگی است و این موضوع بر همگان مشهود و قابل درک است البته فراتر از مرزهای استان نیز این موضوع قابل مشاهده بوده بنابراین نیاز به تاکید فراوان بر هم افزایی فرهنگی و انتقال و ارسال رخداد فرهنگی در عرصه‌های داخلی و فراتر از مرزها است و این مهم باید در دستور کار قرار بگیرد.

شهردار سمنان اظهار کرد: پیش نیاز برگزاری چنین نشست‌ها و مراسم با پیشنهاد برخی از افراد که در حوزه‌های فرهنگی فعالیت دارند صورت گرفته که امید است در سال‌های آتی نیز بر نام گذاری هفته‌های فرهنگی بیشتر در شهر تاکید و این امر به صورت متداول تکرار شود.

ناظم رضوی تصریح کرد: همه شهروندان به واسطه انتخابات پیش روی در آستانه مشاهده تحولات مهم اداری در سطح ملی، استانی و شهرستانی قرار دارند که امیدواریم این تحولات به روی کار آمدن نیروهای کار آمد ختم شود تا موضوع نهادینه کردن فرهنگ و هفته‌های فرهنگی در سطح کشور و همچنین استان و شهر سمنان نهادینه شود و چنین رویدادها و هفته‌هایی در تقویم رویدادهای شهری و حتی ملی جایگاه داشته باشند.

وی از برگزاری ۲۱ برنامه در هفته فرهنگی سمنان خبر داد و گفت: نقش صدا و سیما و اصحاب رسانه در معرفی این هفته و برنامه‌های پیش روی برای شهروندان بسیار حائز اهمیت است و شهروندان باید در حوزه‌های فرهنگی از مسئولان مربوطه مطالبه گر باشند و دغدغه‌های خود را در این حوزه بیان کنند.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: این شهر سمنان توانسته ظرفیت‌های ویژه‌ای را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و … داشته باشد، اما نتوانسته در جمع شهرهای دیگر خود را مطرح کند و این موضوع دلایل مختلفی دارد.

وی افزود: اگر به ظرفیت‌های فرهنگی شهر و استان اعتقاد و باور داشته باشیم قطعاً همراهی شهروندان، مشارکت سازمان‌های مربوطه، حمایت سازمان‌های مردم نهاد مختلف و سرمایه گذاری سرمایه گذاران را خواهیم داشت و اگر اعتقاد و باور وجود نداشته باشد این موضوع به فراموشی سپرده می‌شود.

ناظم رضوی هدف این رویداد را بستر سازی و آماده سازی زندگی بهتر و با کیفیت عالی برای شهروندان عنوان کرد و گفت: نگاه فعلی مدیریت شهری هم نگاه فرهنگی و تاریخی است و هم به نوعی آزمون است زیرا نگاه‌ها به شهر نباید چالشی باشد بلکه باید نگاه توسعه محور بوده و فعالیت‌ها خاصه برای شهروندان باشد.

وی اظهار کرد: باید به شهر سمنان بالید، زیرا تراز این شهر تا جایی پیش رفته که اتفاقات خوبی در راه است.

به گزارش ایمنا، هفته فرهنگی سمنان با مشارکت شهرداری سمنان، خبرگزاری ایمنا، سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان و سازمان‌های مردم نهاد شهر سمنان است.

کد خبر 493639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.