با تحویل پسماند، کتاب هدیه بگیرید

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: طرح تعویض پسماندهای قابل بازیافت شهروندان با کتاب در ایستگاه‌های بازیافت منتخب سطح شهر اجرا شد.

به گزارش ایمنا، بابک مهدی آزاد اظهار کرد: طرح تعویض پسماندهای قابل بازیافت با کتاب به پیشنهاد شهردار همدان گامی مهم در جهت تشویق و افزایش مشارکت شهروندان همدانی با دو محور، ترویج فرهنگ کتاب خوانی و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست با تفکیک پسماندهای قابل بازیافت از سایر پسماندها است.

وی ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان همدانی در طرح‌های مدیریت پسماند، افزود: هدف ما از اجرای این طرح و برنامه‌های تشویقی و انگیزشی مشابه، بالا بردن سطح همکاری شهروندان همدانی در امر تفکیک و جداسازی مواد قابل بازیافت از سایرپسماندها است چرا که همه فعالیت‌های روزمره شهروندان از تأمین خوراک و پوشاک، خرید و تفریح، پسماندهایی را به محیط زیست اضافه می‌کند و چنانچه این پسماندها به شکل صحیح مدیریت نشوند موجب آلودگی محیط زیست شده و در نهایت موجب آسیب به حلقه‌های اولیه این زنجیره یعنی انسان‌ها خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان خاطرنشان کرد: مدیریت اصولی پسماندهای شهری یکی از دغدغه‌های اساسی مدیریت شهری در شهر همدان محسوب می‌شود و امید است اجرای این طرح علاوه بر کمک به ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین شهروندان در اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ترویج فرهنگ بازیافت مؤثر واقع شود.

آزاد ادامه داد: در این طرح شهروندان همدانی با مراجعه به ایستگاه‌های بازیافت منتخب و تحویل مواد قابل بازیافت خود بر اساس وزن این مواد می‌توانند، نسبت به انتخاب و دریافت کتاب مورد نظر خود از بین بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب اقدام کرده و از تخفیف حمایتی خرید کتاب نیز بهره‌مند شوند.

آدرس ایستگاه‌های منتخب مجری این طرح که شهروندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ و از ساعت ۱۶ لغایت ۱۹ به آن‌ها مراجعه نمایند به شرح زیر است:

۱- کوی استادان، انتهای بلوار کاج

۲- میدان فلسطین، بلوار زینبیه، روبروی تالار پیام

۳- میدان مدرس، ابتدای بلوار احمدی روشن

۴- چهارراه سعیدیه جنب پارک فانوس

۵- بلوار نظر بیگ ابتدای خیابان دانش

۶- سبدبافان جنب پارک لاله

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 493590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.