کنفرانس مطبوعاتی «جشنواره کن» به تعویق افتاد

کنفرانس مطبوعاتی هفتاد و چهارمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم کن» با یک هفته تاخیر برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اینترنتی ورایتی، متولیان جشنواره بین‌المللی فیلم کن کنفرانس مطبوعاتی اعلام فیلم‌های حاضر را با یک هفته تأخیر از ۲۷ مه (۶ خرداد ۱۴۰۰) به سوم ژوئن (۱۳ خرداد) موکول کردند.

به گفته یک منبع آگاه، دلیل این تعویق یک هفته‌ای تعداد بالای فیلم‌هایی است که برای شرکت در جشنواره امسال ثبت نام کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود فهرست رسمی فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره امسال از حد معمول طولانی‌تر باشد.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره سینمایی کن طبق اعلام قبلی در روز ششم ژوئیه (۱۵ تیر ۱۴۰۰) با اکران جهانی فیلم موزیکال آنت از لئوس کاراکس با بازی آدام درایور و ماریون کوتیار افتتاح می‌شود. نسخه سال ۲۰۲۱ این رویداد با وجود شیوع کرونا و غیبت مشهود فیلم‌های هالیوودی، از لحاظ حضور کارگردانان سرشناس و ستاره‌های سینمایی کمبودی نخواهد داشت.

تیری فرمو، دبیر جشنواره کن، تاکنون نمایش دو فیلم آنت از کاراکس و بندتا از پل ورهوفن در بخش رقابتی این جشنواره را تأیید کرده است. اصغر فرهادی فیلمساز سرشناس ایرانی نیز با فیلم قهرمان در این دوره از جشنواره کن ثبت نام کرده است و به احتمال زیاد یکی از مدعیان بزرگ بخش رقابتی رویداد امسال خواهد بود.

جشنواره کن ۲۰۲۱ در حالی برگزار می‌شود که اسپایک لی، کارگردان رنگین پوست آمریکایی، به عنوان اولین چهره سیاه‌پوست ریاست هیأت داوران این جشنواره را برعهده خواهد داشت. این رویداد بزرگ سینمایی روز ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 493489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.