قیمت موبایل ۱۰ درصد کاهش یافته است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: قیمت گوشی موبایل در ابتدا با کاهش قیمت دلار حدود ۱۵ درصد کاهش یافته و مجدداً پنج درصد افزایش یافت بنابراین در مجموع قیمت موبایل کاهش ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

حسن میرشمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قیمت گوشی موبایل در ابتدا با کاهش قیمت دلار حدود ۱۵ درصد کاهش یافته و مجدداً پنج درصد افزایش یافت بنابراین در مجموع قیمت موبایل کاهش ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

وی افزود: همه برندها ریزش قیمت داشته، اما این کاهش قیمت در گوشی‌هایی که قیمت آن نسبت به سایر گوشی‌ها بیشتر بوده است همچون اپل و پرچم دارهای سامسونگ، مشهودتر بوده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: برای پیش‌بینی آینده قیمت موبایل فقط باید به روند نرخ ارز توجه کرد، اکنون نمایندگی‌های هیچ یک از شرکت‌های تولید کننده موبایل در ایران نیستند، اگر به واسطه برداشته شدن تحریم‌ها به کشور بازگشته و قیمت دلار نیز کاهش یابد، شاهد کاهش قابل توجه قیمت موبایل خواهیم بود.

میرشمشیری افزود: اما اکنون فقط نرخ دلار تعیین کننده قیمت موبایل است زیرا شرکت‌ها آنقدر واردات نمی‌کنند که بتوانند بازار را به نفع خودشان تغییر دهند. نرخ بازار موبایل اکنون با دلار تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمت گوشی، قیمت کف بازار است که فروشنده‌ها نیز با سود یک تا دو درصدی برای فروش با یکدیگر رقابت می‌کنند. گاهی حتی ممکن است قیمت گوشی موبایل ساعت به ساعت هم تغییر کند.

موبایل را از واحدهایی بخرید که خدمات آن را نیز ارائه دهند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود کالایی بخرند که خدمات پس از فروش آن در استان مستقر باشد اکنون برخی از فروشنده‌ها کالای خود را از سایر شهرها که فاصله زیادی با اصفهان دارند در اصفهان عرضه می‌کنند و در استان پشتیبانی خدمات ندارند بنابراین مشتری مجبور است برای دریافت خدمات، تلفن همراه خود را به آن شهرها پست کند که این کار منطقی نیست زیرا علاوه بر ریسک پست آن، تضمینی در ارائه خدمات نیز وجود ندارد و ممکن است فقط گارانتی کالا را باطل کرده و آن را بازگردانند.

میر شمشیری افزود: اما در استان اصفهان تمام واحدهای صنفی خدمات موبایل زیر مجموعه اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه هستند و اتحادیه عملکرد آنها را کنترل می‌کند، بهتر است کالایی خرید کنند که خدمات پس از فروش آن در استان ارائه شود.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان چندین وارد کننده بزرگ گوشی تلفن همراه مستقر هستند که علاوه بر واردات کالا همه خدمات پس از فروش آن را نیز ارائه می‌دهند و بیشترین مدت زمان لازم برای ارائه خدمات دو هفته خواهد بود، این در صورتی است که اگر افراد بخواهند خدمات پس از فروش را از تهران یا مشهد دریافت کنند بیش از یک ماه طول خواهد کشید.

کد خبر 493475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.