۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
روش ارزان شناسایی کرونا با زنبور!

برای آموزش زنبورهای عسل، محققان آزمایشگاه تحقیقات دامپزشکی دانشگاه "واگنینگن" پس از شناسایی نمونه‌های آلوده به Covid-۱۹ به آن‌ها آب شیرین شده با قند را به عنوان پاداش دادند و در مقابل، زنبورهای عسل پس از شناسایی نمونه‌های غیر آلوده به ویروس از دریافت پاداش محروم شدند.

به گزارش ایمنا، محققان هلندی به گروهی از زنبورهای عسل که دارای حس بویایی شدیدی هستند، برای کشف نمونه‌های آلوده به ویروس کرونا، آموزش دادند که به گفته آن‌ها زمان انتظار برای نتایج آزمایش را به چند ثانیه کاهش می‌دهد.

برای آموزش زنبورهای عسل، محققان آزمایشگاه تحقیقات دامپزشکی دانشگاه "واگنینگن" پس از شناسایی نمونه‌های آلوده به Covid-۱۹ به آن‌ها آب شیرین شده با قند را به عنوان پاداش دادند و در مقابل، زنبورهای عسل پس از شناسایی نمونه‌های غیر آلوده به ویروس، از دریافت پاداش محروم شدند.

محققان تصریح کردند که اقدام زنبورها به بیرون آوردن زبان خود برای نوشیدنی نشانه تأیید ابتلای نمونه به ویروس کروناست. روش‌های دیگر مور استفاده برای تشخیص ابتلاء به کرونا یک ساعت و شاید روزها زمان نیاز دارند ولی زنبورها بلافاصله نتیجه را ارائه می‌دهند. این روش جدید ارزان است و باعث می‌شود که در کشورهایی که آزمایش کم است، مفید واقع شود.

منبع: برنا

کد خبر 493267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.