۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
چگونه مغز رمز گشایی می کند؟

نتایج تحقیقات نشان داده است؛ مناطقی از مغز که مربوط به حس بینایی است، می‌توانند نحوه نگهداشتن ابزار با دست را رمزگذاری کنند.

به گزارش ایمنا، طبق تحقیقات جدید منتشر شده در JNeurosci؛ اطلاعات مربوط به نحوه نگه‌داری درست ابزار با دست توسط مناطق بصری مغز رمزگذاری می‌شود. دانشمندان تصور می‌کنند که مغز اطلاعات بصری را با این روش برای بهینه سازی کارهای حرکتی با ابزارها تفکیک می‌کند، با این حال در بیشتر تحقیق‌هایی که مربوط به مکانیسم‌های مغزی برای به دست گرفتن ابزار است از تصاویر ابزار یا دست استفاده می‌شود، به بیان دیگر در این تحقیقات حرکت‌های واقعی با دست، قابل استفاده نیست.

شرکت کنندگان در این پژوهش ابزارهای سه بعدی آشپزخانه مثل قاشق، چاقو، پیتزا برو و موارد غیر ابزاری با اندازه مشابه را به دست گرفتند؛ نایتس و همکارانش از FMRI (نوعی روش تصویربرداری MRI) برای سنجش فعالیت مغزی این افراد استفاده کردند.

با توجه به اینکه الگوهای فعالیت در مناطق بصری حساس به دست وجود دارد، تیم محققین توانستند زمان‌هایی که یک فرد ابزار را به درستی یا اشتباه به دست می‌گیرد تشخیص دهند. این توانایی شامل فعالیت‌هایی مثل گرفتن موارد غیر ابزاری یا نواحی بصری حساس به ابزار نمی‌شود.

منبع: برنا

کد خبر 493254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.