دستگیری زن سارق ۵۰۰ میلیونی در پوشش پرستار

دستگیری قاتل فراری، کلاهبرداری با هویت جعلی، دستگیری آدم‌ربای فراری، به دام افتادن سارق با پوشش پرستار، کشف کالای قاچاق، انهدام باند سارقان و کشف موادمخدر را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی سیرجان با اشاره به وقوع قتل یک مرد جوان در پارک یاسمن این شهر از شناسایی و دستگیری قاتل طی ۴۸ ساعت از زمان وقوع این حادثه خبر داد.

محمدرضا ایران نژاد افزود: در پی اعلام وقوع یک فقره قتل در پارک یاسمن شهر سیرجان، مأموران پلیس آگاهی با حضور در محل با جسد یک مرد جوان آغشته به خون که از ناحیه گردن دچار جراحت عمیقی شده بود روبرو شدند و ضمن واکاوی صحنه، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: در این رابطه مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی بعدی موفق شدند هویت فرد قاتل را شناسایی و وی را پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک نقطه از محور ورودی شهرستان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سیرجان تاکید کرد: این متهم در بازجویی‌های بعدی خیلی زود به انجام این قتل اعتراف و انگیزه خود را اختلافات شخصی با مقتول و درگیری با وی در پارک عنوان و اظهار کرد در شب حادثه، مقتول که از قبل با هم آشنایی داشتند را در پارک مشاهده و پس از درگیری با وی با استفاده از یک قبضه کارد ضربه‌ای به گردن او وارد می‌کند که منجر به پارگی شریان اصلی و فوت او می‌شود.

دستگیری کلاهبرداری با هویت جعلی چهره یک هنرمند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران اظهار کرد: یکی از افراد مطرح هنری کشور با مراجعه به پلیس فتا، ایجاد یک حساب کاربری با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان را گزارش کرد.

داود معظمی گودرزی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۸۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه هنری شاکی با جعل هویت وی با ترفند کمک به کودکان بی‌سرپرست از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

وی تصریح کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و شناسایی مخفیگاه وی در یکی از مناطق شمال غرب تهران، با هماهنگی‌های قضائی وی دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت.

گودرزی گفت: مجرم تاکنون به شش فقره کلاهبرداری معترف و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

دستگیری آدم‌ربای فراری

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: مأموران کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان، موفق شدند یک فرد آدم‌ربا که مدتی پیش در بوشهر مرتکب گروگان‌گیری پسر بچه‌ای هفت ساله شده بود شناسایی و دستگیر کردند.

علیرضا ناصری نژاد ادامه داد: متهم مذکور فرزند یک پزشک را برای دریافت ۵۰۰ میلیون تومان گروگان گرفته بود و پس از دریافت وجه مذکور وی را آزاد کرد.

وی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری ابتدا جرم آدم‌ربایی را انکار کرد اما با اطلاعات پلیس مجبور به اعتراف شده و اقرار کرد با آن پول یک باب خانه در محله ۱۳ آبان خریداری کرده است.

دستگیری زن سارق ۵۰۰ میلیونی در پوشش پرستار

سرکلانتر هفتم فاتب اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت از منزل سالمندان توسط یک پرستار زن، پرونده سریعاً برای شناسایی سارق در دستور کار مأموران قرار گرفت.

دوستعلی جلیلیان با اشاره به شیوه سرقت متهم، گفت: وی در پوشش پرستار با استفاده از قرص خواب‌آور، سالمندان را خواب کرده و وسایل آن‌ها را سرقت می‌کرد.

وی افزود: مأموران پلیس در یک عملیات زن سارق را در مخفیگاه خود واقع در خیابان "وحدت اسلامی" دستگیر کرده و موفق به کشف تعداد زیادی قرص خواب‌آور از خانه سارق شدند.

جلیلیان با بیان اینکه متهم در بازجویی‌ها به پنج فقره سرقت اعتراف کرد و مال‌باختگان این سارق حرفه‌ای را شناسایی کردند، گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: مأموران این پلیس حین گشت‌زنی‌های هوشمند از دپو کالای قاچاق در یک انبار کالا در محدوده خیابان "فداییان"مطلع و بلافاصله وارد عمل شد.

علی ولی پور گودرزی با اشاره به اینکه در بررسی‌های پلیسی مشخص شد، روز گذشته یک دستگاه تریلی مقدار فراوانی یراق آلات قاچاق را در این انبار تخلیه کرده است، افزود: مأموران در بازرسی از آن مکان ۸۱ هزار و ۴۵۰ عدد مغزی قفل قاچاق کشف کردند.

وی با بیان اینکه کالاهای مکشوفه فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بودند، اضافه کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این کالاها، چهار میلیارد تومان برآورد شده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: در این رابطه مالک اموال شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

انهدام باند سارقان منزل

فرمانده انتظامی ایلام گفت: با تلاش کارگاهان پلیس آگاهی باند شش نفره سرقت منزل در این استان دستگیر شدند.

دلاور القاصی مهر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منازل آپارتمانی در سطح شهرستان ایلام، موضوع دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با انجام تحقیقات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق به دست آوردن سرنخ‌هایی در محل سرقت‌ها و شناسایی یک باند شش نفر سرقت غیر بومی شدند.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: کارآگاهان پلیس با ردزنی این سارقان محل اختفای آنها را در یکی از استان‌های همجوار کشف کردند.

وی گفت: مأموران پس از کسب حکم قضائی و در یک عملیات موفق و جامع، متهمان را در خارج از استان دستگیر و در بازرسی از محل اختفا آنان مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از جمله ۲۰۰ گرم طلاجات، چهار دستگاه خودرو، یک قبضه سلاح گرم که همه سرقتی بودند را کشف کردند.

کشف و ضبط بیش از ۲۵ کیلوگرم موادمخدر

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر قزوین از دستگیری یک نگهدارنده و فروشنده مواد و کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم موادمخدر در این استان خبر داد.

فرهاد علی‌بیگی اظهار کرد: در راستای تداوم اجرای طرح مبارزه با فروشندگان موادمخدر، با اقدامات اطلاعاتی انجام شده، مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان از فعالیت یک سوداگر مرگ در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر در قزوین، مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: مأموران با تحقیقات پلیسی، مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، طی یک عملیاتی ضربتی فرد مورد نظر را دستگیر و در بازرسی از یک واحد دامداری ۲۵ کیلوگرم تریاک و ۳۵۰ گرم انواع موادمخدر به همراه یک دستگاه ترازوی توزین و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان قزوین اضافه کرد: در این رابطه دو دستگاه خودرو توقیف و متهم پس از انتقال به مقر پلیس و تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

کد خبر 493246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.