هلسینکی به هواپیماهای بدون سرنشین برقی مجهز می‌شود

مقامات ارشد هلسینکی، پایتخت فنلاند، در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی ادعا کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۳، هواپیماهای بدون سرنشین برقی را به منظور ارائه خدمات فوری به شهروندان، در آسمان‌های شهر به طور آزمایشی به حرکت در می‌آورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمیسیون اروپایی متعهد شده مبلغ ۶ میلیون یورو را در اختیار دولت فنلاند قرار دهد تا در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین الکتریکی به آن‌ها کمک کرده باشد. شهردار هلسینکی نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده که اولین سری این هواپیماها فعالیت خود را به صورت آزمایشی در آسمان شهر و از اوایل بهار ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد. مقامات محلی نیز ادعا کرده‌اند که هواپیماهای بدون سرنشین پایتخت فنلاند از ایمنی بالایی برخوردار خواهد بود، ضمن اینکه قابلیت دسترسی، صدای کم، راحتی و حفظ محیط زیست نیز در طراحی آن‌ها به دقت مورد توجه قرار خواهد گرفت.

هواپیماهای بدون سرنشین در مرحله آزمایشی، فعالیت خود را برای ارائه خدمات فوری به شهروندان پایتخت آغاز خواهد کرد، که البته در صورت موفقیت این مرحله، خودروهای پرنده مشابه دیگری سراسر آسمان شهر را با اهداف مختلف خدمات‌رسانی به شهروندان فرا خواهد گرفت.

طی مرحله آزمایشی هواپیماهای الکتریکی بدون سرنشین هلسینکی، کارکنان بیمارستان‌ها و مقامات حمل و نقل هوایی به همکاری خواهند پرداخت تا از این طریق، خدمات اضطراری را با کیفیتی بهتر در اختیار ساکنان هوشمندترین شهر جهان قرار دهند.

شهردار هلسینکی هنوز از تعیین محل فعالیت اولین هواپیمای الکتریکی شهر سخنی به میان نیاورده، با این حال ادعا کرده که این خودروهای پرنده، اولین و پیشرفته‌ترین هواپیماهای الکتریکی جهان خواهد بود. جالب است بدانید که مقامات لوکزامبورگ، نروژ، آلمان و امارات متحده عربی نیز از آغاز مرحله آزمایشی خودروهای پرنده در کشورهای خود، طی چند ماه اول سال ۲۰۲۳، اما پس از هلسینکی خبر داده‌اند.

هلسینکی به هواپیماهای بدون سرنشین برقی مجهز می‌شود

کد خبر 493160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.