شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: با رأی ندادن به خود ضرر می‌زنیم، چون عده‌ای بر سر کار خواهند آمد که مورد پسند نیستند، بنابراین باید توجه کنیم که شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است و تمامی مراجع تقلید نیز بر شرکت در انتخابات تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز - پنجشنبه٢٣ اردیبهشت در خطبه‌های نماز عید فطر که در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خودم و شما همه شما نمازگزار را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم. امام باقر (ع) می‌فرمایند: "چقدر زیباست که بنده بعد از اینکه مرتکب تخلفی شده است کار خوبی انجام دهد و چقدر بد است که انسان بعد از کار خوب کار بد انجام دهد زیرا کار بد اعمال خوب را از بین خواهد برد. "

وی افزود: امام حسن (ع) در روز عید فطر می‌فرمایند: خداوند ماه رمضان را ایجاد کرد تا میدان مسابقه‌ای برای مؤمنان باشد و مؤمنان در این میدان از هم سبقت بگیرند تا به رضایت خداوند برسند و در این ماه مبارک رستگار شوند اما برخی از مردم نیز تخلف کردند و روزه نگرفتند و در جلب رضایت خداوند ناکام بودند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد در سال‌های دیگر نیز در ماه مبارک رمضان روزه‌دار باشیم و خداوند متعال را شکر کنیم.

طباطبایی نژاد یادآور شد: از همه مردم ایران به ویژه مردم اصفهان تشکر می‌کنم که در مدت شیوع بیماری کرونا به نیازمندان کمک کردند، امیدوارم این روحیه انفاق و ایثار همواره در بین مردم رو به رشد باشد.

وی ادامه داد: از کادر درمان و مسئولان بهداشت و درمان کشور تشکر می‌کنم و آرزوی علو درجات را برای شهدای سلامت دارم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در کشور افغانستان، عنوان کرد: متأسفانه این حادثه که در یک منطقه شیعی و در یک دبستان دخترانه رخ داد سبب کشته شدن ٩٠ نفر و مجروح شدن حدود ١٥٠ نفر شد؛ ما باید دشمنان را بشناسیم، زیرا دشمن نمی‌خواهد مسلمانان در آرامش باشند.

طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به رخدادهای اخیر فلسطین و باریکه غزه، عنوان کرد: به مردم فلسطین که حملات رژیم صهیونیست به خانه‌ها سبب به شهادت رسیدن تعدادی از آنان شد، تسلیت می‌گوئیم، البته نیروهای مقاومت نیز به خوبی پاسخ این حملات را دادند.

وی یادآور شد: اسرائیلی‌ها که مدعی برخورداری از گنبد آهنین هستند باید بدانند که دیگر مردم فلسطین با سنگ با آنها مبارزه نمی‌کنند، بلکه با موشک مقابل آنها ایستادگی می‌کنند و در روزهای گذشته ده‌ها موشک را به شهرهای اسرائیلی شلیک کردند. امیدوارم همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند به زودی ریشه غده سرطانی اسرائیل از بین کشورهای اسلامی کنده شود.

وی تاکید کرد: باعث تأسف است که برخی مردم به دلیل برخی مشکلات جزئی در صدا و سیما اعلام می‌کنند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، مگر می‌شود انسان مؤمن با وجود سخن امام خمینی (ره) که فرمودند حفظ انقلاب اسلامی از اوجب واجبات است، اعلام کند رأی نمی‌دهد؟

طباطبایی خاطرنشان کرد: با رأی ندادن به خود ضرر می‌زنیم، چون عده‌ای بر سر کار خواهند آمد که مورد پسند نیستند، بنابراین باید توجه کنیم که شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است و تمامی مراجع تقلید نیز بر شرکت در انتخابات تاکید دارند.

وی افزود: دشمنان ایران در حال حاضر در تمامی عرصه‌های مبارزه با ایران شکست خورده و مأیوس شده‌اند، البته تحریم‌های حداکثری دشمن در سال‌های گذشته ضررهای فراوانی را به کشور وارد کرده و باعث گرانی‌های اخیر در کشور شده است.

طباطبایی ادامه داد: خدا را شکر مردم ما تمامی مشکلات ناشی از تحریم را تحمل کردند و امروز کشور ایران هیچ کمبودی ندارد؛ مردم هم باید با کمک‌ها مومنانه یکدیگر را یاری کنند، زیرا در حال حاضر در جنگ اقتصادی قرار داریم.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: طبیعی است در چنین جنگی ارزش پول کشورها افت خواهد کرد و دولت‌ها نیز مجبور خواهند شد پول بدون پشتوانه چاپ کنند که این موضوع باعث کاهش مضاعف ارزش پول کشور خواهد شد، البته برخی بی تدبیری‌ها نیز در این زمینه مؤثر بوده است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در انتخابات یک دولت مورد پسند امام زمان (عج) و مردم را انتخاب کنیم و در این مسیر نیز همگی باید با حضور در پای صندوق‌های رأی فرد صالح را انتخاب کنیم.

امام جمعه اصفهان اصفهان ادامه داد: دمکراسی که در ایران وجود دارد در هیچ کجای جهان یافت نمی‌شود، علی‌رغم حضور نمایندگان کاندیداها و معتمدان مردم در کنار صندوق‌ها ممکن است در روند انتخابات تخلف‌هایی وجود داشته باشد، اما نه در حدی که رأی مردم عوض شود.

طباطبایی نژاد یاد آور شد: امروز تمام تلاش غرب در جهت دلسرد کردن مردم ایران در انتخابات است، اما به کوری چشم دشمنان دلسرد نخواهیم شد و پای صندوق‌های رأی حاضر خواهیم شد.

کد خبر 493140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.