اجرای بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد تومان پروژه تا ۵ سال آینده در شهر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: بر اساس برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ تا پنج سال آینده بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد تومان برنامه و پروژه در شهر عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صادقیان امروز _ چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ _ در آئین رونمایی از ششمین برنامه راهبردی اصفهان اظهار کرد: اصفهان از ۲۵ سال پیش با تدوین برنامه اصفهان +۲۲ فعالیت‌های خود را بر اساس برنامه پیش‌برد؛ امسال نیز نخستین سال برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ در افق پنج ساله است که با شعار «اصفهان، شهری زیست پذیر و رقابت پذیر» تدوین شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: رویکرد شهرداری در تهیه برنامه راهبردی پنج ساله استفاده از نظرات و دیدگاه‌های تمام ذی‌نفعان شهر بود که بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ نفر ساعت زمان (بالغ بر دو سال) تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵ از نظرات اقشار مختلف جامعه از جمله دانشگاهیان، تجار، اصناف و حتی دانش آموزان استفاده شده است، افزود: قشر وسیعی از دوستداران شهر اصفهان در تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵ مشارکت داشتند.

صادقیان ادامه داد: آنچه این برنامه را از سایر برنامه‌ها متفاوت کرده، سنجش پذیری است که در نهایت منجر به نتیجه محوری می‌شود، همچنین شاخص مشارکت حداکثری ذی‌نفعان دیگر ویژگی متفاوت برنامه اصفهان ۱۴۰۵ به شمار می‌آید.

وی با اشاره به سه هدف کلان این برنامه گفت: کاهش آلاینده‌ها با تمرکز بر آلودگی هوا، گردشگری، فرهنگ و هنر و بهره‌وری سه هدف کلان اصفهان ۱۴۰۵ است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تأکید کرد: این برنامه شامل محورهای عملیاتی و پروژه‌ها است که تا پایان سال ۱۴۰۵ با احتساب درآمد و هزینه‌های سازمان‌های شهرداری، بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد تومان برنامه و پروژه عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: اصفهان سال ۱۴۰۵ در جایگاه واقعی خود قرار گیرد و شاهد شهری متفاوت از امروز باشیم.

کد خبر 493058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.