۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
رونق دوباره صنعت گردشگری در کرواسی

مقامات ارشد کرواسی امیدوارند که تابستان پیش رو، صنعت گردشگری کشور رونق دوباره‌ای پیدا کند و رکود ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ بر این بخش، تا حد زیادی جبران شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گردشگری یکی از صنایعی است که طی دوران کرونا و در سراسر جهان، رکودی جبران‌ناپذیر را متحمل شده است. در واقع، پس از آغاز قرنطینه‌ها و اعمال محدودیت‌ها بر مردم سراسر دنیا، رفت و آمد بین کشورها به ندرت صورت می‌گرفت و همان هم مشمول مقررات خاصی بود. در نتیجه صنعت گردشگری با رکود شدیدی مواجه شد به طوری که بسیاری از برنامه‌ریزان شهری باور دارند سال‌ها زمان لازم است تا بخشی از لطمه‌های وارد شده بر این صنعت جبران شود.

با این حال، وزیر گردشگری کرواسی امیدوار است با کشف واکسن کرونا و توزیع آن در میان مردم سراسر دنیا، محدودیت‌های اعمال شده بر این صنعت به صفر یا دست کم به حداقل برسد، تا مردم بتوانند آزادانه به تردد بین زاگرب، پایتخت کرواسی و سایر شهرهای جهان بپردازند. البته مقامات کشور اعلام کرده‌اند که میزان شیوع بیماری کرونا هر چقدر هم که کاهش یا افزایش یابد، باز هم برای رونق صنعت گردشگری تلاش خواهند کرد و امکان بازدید از پایتخت را برای مردم جهان، متفاوت با سال گذشته همین موقع، فراهم خواهند آورد.

علاوه بر این، صاحبان کسب و کار زاگرب می‌توانند از فضاهای مقابل محل فعالیت خود بهره برند تا گردشگران را از فاصله اجتماعی مطمئن و در نتیجه افراد بسیاری را به سمت خود جذب کنند که البته این کار در رونق اقتصاد کشور نیز سهیم خواهد بود.

مهم‌تر از همه اینکه، تمام کارکنان بخش گردشگری پایتخت کرواسی تا تابستان پیش رو، واکسینه خواهند شد تا امکان انتقال ویروس از آن‌ها به گردشگران کاهش یابد. گردشگران نیز موظفند در حین بازدید از جاذبه‌های شهر ماسک استفاده کنند و برگ سلامت مربوط به بیماری کووید -۱۹ را نیز در دست داشته باشند.

رونق دوباره صنعت گردشگری در کرواسی

کد خبر 493004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.