«سین جیم» با فرهنگ اصفهان بومی‌سازی شد/ شهرداری تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به جذب جوانان و نوجوانان به سمت فضای مجازی لازم بود برای برگزاری مسابقه «سین جیم» بومی سازی مناسب با فرهنگ و رسوم ایرانی و اصفهانی ترسیم شود که این کار با همکاری شهرداری و دانشگاه اصفهان شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در آئین اهدای جوایز برگزیدگان مسابقه «سین جیم» اولین لیگ اسم فامیل آنلاین که با همکاری گروه صنعتی اسنوا و دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شرایط کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن باعث شده بود که خانواده‌ها زمان بیشتری در کنار یکدیگر قرار بگیرند از همین رو نیاز است برنامه‌هایی وجود داشته باشد تا با استفاده از آن افراد خانواده سرگرم شده و اوقات شادتری را در کنار هم بگذرانند.

وی با بیان این که اصفهان همواره در موضوع خلاقیت و نوآوری پیشتاز بوده، تصریح کرد: مدیریت شهری به این نتیجه رسیده که برای ایجاد فضاهای تفریحی، لازم نیست تنها به بحث سخت افزاری توجه داشته باشد بلکه لازم است نگاه نرم افزاری نیز متعاقب شرایط به موضوعات سرگرمی خانواده‌ها داشت.

وی اضافه کرد: اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با همین نگاه به مسائل فرهنگی شهر به افزایش زمینه ایجاد شور و نشاط شهروندان پرداخته است. تا پیش از شیوع کرونا برنامه‌های خوب و عرصه‌محور از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در شهر اجرا می‌شد اما شرایط کرونایی باعث شد که اجرای چنین برنامه‌هایی تعطیل شود و شهرداری اصفهان به خوبی توانست این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و برنامه‌های خود را متأثر از شرایط موجود برگزار کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با توجه به جذب جوانان و نوجوانان به سمت فضای مجازی لازم بود برای برگزاری مسابقه «سین جیم» بومی سازی مناسب با فرهنگ و رسوم ایرانی و اصفهانی ترسیم شود که این کار با همکاری شهرداری و دانشگاه اصفهان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه استارت‌آپها می‌توانند تحول ایجاد کرده و باعث رفع نقصان‌ها و کمبودها شوند، تاکید کرد: این برنامه‌ها می‌تواند نوجوانان و کودکان ما را از جذب شدن به برنامه‌های بیهوده با فرهنگ‌های نامطلوب نجات دهند و بنابراین لازم است از این برنامه‌ها حمایت کنیم.

روشن تصریح کرد: اقداماتی مانند برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز در همین راستا است و توانمندسازی کودکان و نوجوانان ما در بخش‌های مختلف، مهارت آموزی و سوق دادن آنان به سمت محصولات فرهنگی مانند فیلم و سینما را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: طرح شهروند دیپلمات و موضوعات تقویت ارتباط با شهرهای خواهرخوانده از دیگر موضوعاتی است که اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان به خوبی به آن ورود کرده است.

کد خبر 492981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.