آخرین اخبار از روز دوم ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری

دومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز -چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه- آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حاضر و برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محمود احمدی نژاد، رئیس دولت نهم و دهم با همراهان خود که به ۱۰۰ نفر می‌رسید و وی را تا جلو درب وزارت کشور همراهی کردند، برای ثبت نام وارد سالن وزارت کشور شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «حضورم در انتخابات با توجه به شرایط کشور و اصرار مردم بود. در صورت رد صلاحیتم اعلام می‌کنم در انتخابات شرکت نمی‌کنم. در صورت رد صلاحیتم با تجمع مردمی یا خشونت هم مخالف هستم اما به هیچکس رأی نداده و از هیچ کاندیدی حمایت نمی‌کنم.»

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای که به همراه با دخترش به وزارت کشورش رفته بود، برأی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «من با دخترم و آقای ابوترابی از نمایندگان محترم مجلس و از فرزندان شهدا آمدم تا بگویم با باندبازی‌های سیاسی مخالفم تا ان‌شاءالله ادامه دهنده راه شهدا باشیم. نباید از همین ابتدا بنای سیاسی کاری گذاشت که دولت آینده شرکت سهامی احزاب و گروه‌های سیاسی باشد. دولت متعلق به جوانان است.»

رستم قاسمی، وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد در دومین روز از نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، وارد سالن وزارت کشور شد.

محمد عباسی وزیر اسبق وزیر اسبق ورزش و جوانان دولت احمدی نژاد با حضور در سالن وزارت کشور برای حضور در انتخابات ثبت نام کرد. وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه می‌توانم در جبهه خدمتگزاری برای مردم آماده باشم، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب ارزش‌های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی‌های چندین سال اخیر همین است.

محمد شریف ملک‌زاده مشاور محمود احمدی نژاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت دهم با حضور در تالار وزارت کشور به صورت رسمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد.

حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و مدرس دانشگاه تهران، با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محمد شریف ملک‌زاده مشاور محمود احمدی نژاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت دهم با حضور در تالار وزارت کشور به صورت رسمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد.

محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات پیشین با حضور در ساختمان وزارت کشور داوطلبی خود را برای نامزدی در انتخابات ثبت کرد. وی پس از پایان ثبت نام تاکید کرد؛ در راستای اهداف و آرمان‌های نظام حرکت خواهیم کرد.

قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران هم امروز با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت نام کرد. وی شعار خود را «آسایش دو گیتی، نه افراط نه تفریط» اعلام و اظهار کرد: به عنوان سرباز وطن به انتخابات ورود کردم.

از ساعت ۸ امروز -۲۲ اردیبهشت ماه- دومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شده است.

داوطلبان تا ساعت ۱۸ روز ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این انتخابات ثبت نام کنند.

شورای نگهبان در فاصله روزهای ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت صلاحیت داوطلبان را رسیدگی می‌کند و از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی کند و پنجم خرداد هم لیست داوطلبان تأیید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

محمد حسن نامی وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات، وهاب عزیزی دبیر کل جبهه جهادگران ایران اسلامی، سردار سعید محمد، حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد زارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات از چهره‌های سیاسی بودند که روز گذشته در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

کد خبر 492867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.