شب گذشته در فلسطین اشغالی و غزه چه گذشت؟

فلسطین اشغالی شب گذشته زیر موج حملات نیروهای مقاومت بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته موج حملات به گونه‌ای بود که مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند بزرگترین حمله‌ها به تل‌آویو در چند سال اخیر بوده است.

این حملات به حدی بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که نقص فنی در سامانه گنبد آهنین ایجاد شده و به همین دلیل رهگیری موشک‌های شلیک شده از نوار غزه با مشکل مواجه شده است.

البته ارتش اسرائیل در ادامه اخبار خود از شهادت ایاد فتحی فرمانده یگان موشکی ضد زره حماس به دلیل حمله هوایی خود خبر داد و در ادامه گردان‌های القسام، اسرائیل را تهدید کردند در صورت ادامه حملات به مناطق مسکونی تل‌آویو را به سرنوشت عسقلان دچار خواهند کرد.

البته اسرائیلی‌ها ساکت نماندند و نیروهای صهیونیست در یک حمله هوایی با ۳ موشک برج مسکونی هنادی در مرکز شهر غزه را هدف قرار دادند. ده‌ها خانواده در این برج ساکن هستند که بر اثر این حمله جنایتکارانه کاملاً فرو ریخت.

ساعاتی بعد خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت احرونوت اعلام کرد که برآوردهای ارتش اسرائیل حاکی است که این بمباران‌ها به حمله موشکی مقاومت به مرکز فلسطین اشغالی منجر خواهد شد و بر همین اساس سکوهای سامانه گنبد آهنین در این مناطق نصب شده است.

منابع خبری نیز از به صدا در آمدن آژیر خطر در منطقه النقب در نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا خبر دادند پس از این اتفاق اعلام شد که ۱۳۰ فروند موشک و راکت به سمت تل‌آویو شلیک شده است. در ادامه این حملات شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد که یک ساختمان در حومه تل‌آویو مورد اصابت موشک‌های شلیک شده از غزه قرار گرفت.

خبرنگار نظامی کانال اسرائیلی ریچ کان نیز اعلام کرد که حماس در تلاش است تا بلایی که بر سر عسقلان وارد کرده را به تل‌آویو بچشاند. خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که این موج موشک‌باران تل‌آویو را در طول تاریخ ندیده‌ایم و به سوی جنگ با غزه پیش می‌رویم.

در ادامه این حملات، رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که در پی حملات راکتی گروه‌های مقاومت، تمامی پروازهای فرودگاه بین‌المللی بن گوریون تل‌آویو متوقف شده است.

در ادامه حملات، ابوحمزه سخنگوی گروهان‌های قدس در پیامی اعلام کرد که تل آویو نزدیک‌ترین منطقه به غزه است، دشمن باید آنچه را که می‌گوئیم خوب درک کند و ما هنوز برنامه‌های زیادی برای دشمن داریم. خبرنگار الجزیره هم اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین در رهگیری و انهدام تعداد زیادی از موشک‌های مقاومت ناکام مانده است و رسانه‌های اسرائیلی نیز اعلام کردند که مقامات اسرائیلی از میزان شدت موشک‌باران متعجب شده اند.

در ادامه حملات شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد که دست کم صدای ۹ انفجار بزرگ در تل‌آویو شنیده شده است و رسانه‌های اسرائیلی تأیید کردند که صدای این انفجارها به دلیل برخورد یک موشک به فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو بوده است.

پس از این اتفاقات، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که برج مسکونی الجوهرة در غزه توسط رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفته و کاملاً فرو ریخته است و به همین دلیل برج‌های غزه در حال تخلیه شدن هستند.

همزمان با موشک باران تل‌آویو، ریان الکلدانی از فرماندهان مسیحی حشد الشعبی و رئیس جنبش بابلیون در صفحه توئیتر خود نوشت که «روی هر موشکی که از غزه عزیز و شریف برای پیروزی قدس خارج شود، اثرانگشت و امضاهای فرماندهان شهید ما (حاج قاسم و ابومهدی) وجود دارد. حق بالا می‌رود و باطل سقوط می‌کند. انتقام نبوت و انبیا وجود دارد.»

با ادامه حملات به فلسطین اشغالی، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی خبر داد که پس از آن که گروه‌های مقاومت با ده‌ها موشک تل‌آویو را هدف قرار دادند، بخش عمده ساکنان تل‌آویو به سوی پناهگاه‌ها هجوم آورده تا از موشک‌های مقاومت در امان باشند.

یارون دیکل، تحلیلگر اسرائیلی شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در سخنانی گفت که اسرائیل فاقد هرگونه استراتژی برای خروج از درگیری در غزه است، این درگیری نظامی را دو شخص که اختلافات سیاسی زیادی با هم دارند پیش می‌برند و برخی مسائل سیاسی هم در شیوه مدیریت آن دخیل است.

وی ادامه داد که مقاومت با صدها موشک تل‌آویو را هدف قرار داده و این نظریه که بمباران برج‌های مسکونی موجب باز داشتن مقاومت خواهد شد را لغو کرد.

پس از این صحبت‌ها، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که حمله شب گذشته به تل‌آویو بزرگ‌ترین حمله موشکی تاریخ علیه آن بوده است و اعلام کردند که خط لوله نفت از ایلات به عسقلان نیز در حملات امشب از چند نقطه آسیب دیده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی گفت که «همه ما برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی و پاسداران آن به پا خاستیم.به مقاومت فلسطین در غزه که بلافاصله درخواست یاری قدس را پاسخ گفت، درود می‌فرستیم.»

وی در ادامه گفت که «غزه به موضع واضح و روشن خود در دفاع از قدس پایبند است. ما وارد مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیستی شدیم و در نبرد قدس پیروز شدیم.»

ساعاتی بعد شبکه کان اسرائیل خبر داد که فلسطینیان به اتوبوس حامل نظامیان رژیم صهیونیستی در «وادی عاره» که به سوی مرزهای غزه در حال حرکت بود حمله کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری خود در واکنش به این حملات تهدید کرد که «این رژیم به حملات خود به غزه ادامه خواهد داد و حماس و جنبش جهاد اسلامی بهای سنگینی بابت حملاتشان خواهند پرداخت.»

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل هم پس از جلسه با نتانیاهو گفت که «همچنان به تخریب برج‌های مسکونی ادامه خواهیم داد. این تازه آغاز ماجرا است.» پس از نقل قول‌ها، منابع خبری از آماده‌باش حزب الله خبر دادند.

بعد از اعلام آماده باش، برخی رسانه‌ها اعلام کردند که رئیس شین بت، ناداف آرگامان، دستور ترور رهبران حماس و جهاد اسلامی را امشب از نتانیاهو دریافت کرد و پس از آن رسانه‌های فلسطینی از دستگیری یک جاسوس رژیم صهیونیستی در خان یونس خبر دادند.

خبرگزاری الجزیره نیز تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تعطیلی آخر هفته نیروهایش را لغو کرده و به آن‌ها برای گسترش دامنه حملات به غزه اعلام آماده‌باش کرده است.

دقایقی بعد رسانه‌ها در خبری فوری اعلام کردند که تأسیسات نفتی در اشکلون هدف حملات‌ موشکی حماس قرار گرفته است.

شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد که گردان‌های القسام سه شنبه شب اعلام کردند که در راستای عملی ساختن وعده‌های خود، تل‌آویو و حومه آن را با ۱۳۰ فروند موشک هدف بزرگترین حمله موشکی قرار داده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در پی این حمله آژیرهای خطر در تل‌آویو به صدا در آمدند.

به گزارش رسانه‌ها، بر اثر حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست کم ۲۶ فلسطینی از جمله ۹ کودک شهید و ۱۲۲ تن زخمی شدند. اقدام‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی با محکومیت کشورها، نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری مواجه شده است. دیده‌بان حقوق بشر این حملات را وحشیانه خواند و خواستار تلاش جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از ادامه آن شد.

پایگاه صهیونیستی اسرائیل دیفنس هم نوشت که «در حالی که موشک‌ها، شهرهای اسرائیلی را هدف قرار می‌دهند، نیروهای امنیتی با فلسطینیان در شهرهای مختلف درگیر هستند.» خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که «نظامیان اسرائیلی از سمت باب الاسباط و باب السلسله به مسجد الاقصی حمله کرده و نمازگزاران فلسطینی را محاصره کرده‌اند.»

دقایقی پس از اعلام این خبر، رئیس شورای اجرایی حزب الله در کنفرانسی اعلام کرد «راکت‌هایی که امروز از فلسطین پرتاب شدند، امید و آرزوهای فرمانده شهید قاسم سلیمانی، حاج عماد مغنیه و سید مصطفی بدرالدین را در خود داشتند.»

وی در ادامه گفت که «امروز، سپاه قدس دستاوردهای بزرگی را محقق می‌کند و از حیث دیدگاه و نگرش، به نظر می‌رسد که تماماً رهاورد و نتایج اقدامات حاج قاسم سلیمانی است. توانمندی و قدرت مقاومت در فلسطین، از بعد نظامی بسیار بالاست، بسیار بیش از آنچه رژیم صهیونیستی تصور می‌کند.»

الجزیره به نقل از وزارت بهداشت فلسطین در مورد شمار تلفات فلسطین در پی حملات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف قدس و نوار غزه به ۳۰ نفر و شمار مجروحان به ۲۰۳ نفر افزایش یافته است.»

دبیرکل جهاد اسلامی، فرمانده زیاد النخاله در پاسخ به سران رژیم صهیونیستی و سخنان بنیامین نتانیاهو گفت که «ما این نبرد را ادامه خواهیم داد و به مردم خود قول می‌دهیم که ان‌شاءالله عقب نشینی نخواهیم کرد و مقاومت خواهیم کرد.»

پس از این اظهار نظر، اخباری در مورد شدت گرفتن درگیری‌ها در مسجدالاقصی منتشر شد. آویو کوخافی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی دراین‌باره اظهار کرد که «ما به طور کامل با نیروی هوایی در تلاش هستیم تا پرتابگرهای موشک را منهدم کنیم. در خنثی سازی شلیک موشک از غزه موفقیت بزرگی کسب کرده‌ایم، اما این اصلاً کافی نیست.»

وی در ادامه گفت که «ما حملات را در مقیاس وسیع ادامه خواهیم داد و به یک خانه هم در غزه اجازه پرتاب موشک از آن را نخواهیم داد. ما قصد داریم سازمان‌های تروریستی را به روشی مؤثر و دردناک مورد حمله قرار دهیم.»

اما اللد نیز یکی از نقاطی بود که بارها مورد حملات حماس قرار گرفته بود. شهردار شهر اللد گفت که «کنترل این شهر کاملاً از دست رفته و خیابان‌های آن شاهد جنگ داخلی میان فلسطینیان و صهیونیست‌هاست.» و از نتانیاهو خواست «ارتش را برای کنترل اوضاع، به این شهر اعزام کند.»

دقایقی بعد، کانال ۲۰ اسرائیل از به هلاکت رسیدن ۸ صهیونیست در ریشون لیتسون در جنوب تل‌آویو در پی حملات موشکی مقاومت خبر داد. الجزیره نیز به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد «که در حملات موشکی به تل‌آویو دست کم ۳۲ نفر مجروح شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.»

ساعاتی پس از انتشار این اخبار، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که «۳۵۰ موشک از غزه در کمتر از ۲۰ دقیقه پرتاب شده است.»

گردان‌های القسام نیز خبر دادند که با ۱۱۰ موشک بئر سبع، تل‌آویو و فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون را هدف قرار داده اند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم در تأیید این خبر اعلام کرد که «در حملات موشکی دقایق پیش، دست کم دو نفر در شهر الرملة نزدیک تل‌آویو مجروح شده‌اند. گردان‌های القسام خبر داد که در حمله به شهر بئرالسبع در فلسطین اشغالی از موشک‌های «سجیل» استفاده کرده است.»

پس از این خبر، گردان‌های القسام باز هم خبر داد که در حمله موشکی‌اش، برای نخستین بار از موشک‌های SH۸۵ استفاده شده است. الجزیره نیز اعلام کرد که شاید حدود ۲۰۰ موشک از غزه به سوی تل‌آویو و اطرافش شلیک شده باشد.

زاحی دفوش، خبرنگار نظامی اسرائیل نیز با وحشت اعلام کرد که «اکثریت یهودیان اکنون در پناهگاه‌ها هستند، ما با بزرگ‌ترین حمله موشکی از زمان تأسیس اسرائیل مواجه هستیم.»

کد خبر 492862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.