رایزنی روسیه و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برجام

معاون وزیر خارجه روسیه مذاکراتی با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره توافق هسته‌ای ایران داشته است.

به گزارش ایمنا، نمایندگی دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، مذاکراتی با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره توافق هسته‌ای ایران داشته است.

بنا بر پیامی که در حساب کاربری نمایندگی دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین آمده است: «امروز ریابکوف با "ماسیمو آپارو" معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس بخش بازرسی و نظارت این آژانس، به رایزنی پرداخته است.»

روز گذشته «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، تأکید کرد که آژانس مذاکرات فنی را به موازات مذاکرات سیاسی در وین با هیئت ایرانی انجام می‌دهد.

توافق سه ماهه ایران و آژانس بین المللی که به آژانس اجازه نظارت بر فعالیت‌های ایران را می‌داد در تاریخ ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) به پایان می‌رسد.

گروسی پیش از این آمادگی خود را برای سفر به تهران و انجام مذاکره درباره هر توافق جدیدی که به آژانس اجازه دهد عملیات نظارت و بازرسی تأسیسات ایران را ادامه دهد، ابراز داشته بود.

جمعه هفته گذشته چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از آغاز رایزنی‌های فنی برای نگارش پیش‌نویس توافق خبر دادند. این نشست در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 492843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.