۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
منصور نورپور؛ گنجینه‌ای تکرار نشدنی

مدیر دفتر جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به درگذشت منصور نورپور، رئیس سابق هیأت مرکزی انجمن سینماداران کشور گفت: نورپور یکی از افتخارات کشور ما بود. او سال‌ها رئیس هیأت مدیره سینما داران کشور بود و از توان زیادی برخوردار بود و تسلط و مهارت بالایی در کار داشت.

مهدی سجاد زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منصور نورپور یکی از قدیمی‌ترین سینماداران ایران بود. او پیش از انقلاب در سینمای شهرفرنگ (قدس فعلی) فعالیت داشت و در جریانات انقلاب که سینماها مصادره می‌شد، سینمای مرحوم نورپور با مشکلاتی رو به رو شد اما اوایل دهه ۶۰ با جدیت و علاقه‌ای که به سینما داشت موفق شد مالکیت آن را به حالت قبل بازگرداند.

وی افزود: یکی از صفات بارز مرحوم نورپور جدیت بود. برای نمونه اگر سخنی می‌گفت آن را عملی می‌کرد. او علاوه بر چهره جدی، دلی پاک و مهربان داشت. در ایام جشنواره فیلم فجر کودک و نوجوان وقتی مدارس از مکان‌های مختلف شهر حضور پیدا می‌کردند اصولاً مدیران پرخاش می‌کردند، از هرج و مرج عصبانی می‌شدند و از ریخته شدن زباله‌هایی که چهره سینما را مخدوش می‌کرد، گلایه مند بودند و رفتاری نامتعارف از خود نشان می‌دادند اما مرحوم نورپور با مهربانی و خوشرویی از کودکان استقبال می‌کرد و مدیریتی بی‌بدیل داشت به همین دلیل سینما قدس پایه ثابت برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان بود.

مدیر دفتر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، گفت: نورپور یکی از افتخارات کشور ما بود. او سال‌ها رئیس هیأت مدیره سینما داران کشور بود و از توان زیادی برخوردار بود و تسلط و مهارت بالایی در کار داشت. وی از آگاهی بالایی در زمینه امور فنی نیز برخوردار بود.

سجادزاده خاطر نشان کرد: فقدان این سینمادار، بسیار پررنگ خواهد بود، چرا که او آموزه‌هایی قدیمی داشت و از دود آپارات‌های زغالی قدیمی به چنین جایگاهی رسیده بود. سینما در دیدگاه او ارزش فراوانی داشت. وی یکی از مدیران مدبری بود که سر شار از تجارب مفید بود و می‌توانست نجات بخش وضع سینمای امروز ما باشد.

به گزارش ایمنا، منصور نورپور، رئیس سابق هیأت مرکزی انجمن سینماداران کشور روز گذشته بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا درگذشت. او مالک سینما قدس اصفهان بود، سینمایی که همواره محل اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بود. وی در عرصه سینماداری گنجینه‌ای تکرار نشدنی است.

کد خبر 492702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.