آب شرب اصفهان کاملا سالم است/ انجام ۱۵۰۰ آزمایش شیمیایی روی آب شرب

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان این که یک هزار و ۵۰۰ آزمایش شیمیایی روی آب شرب در سال ۹۹ انجام شده است، گفت: آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد آب شرب شهرها و روستاهای استان اصفهان کاملا سالم است و مشکلی در کیفیت و سلامت آب شرب وجود ندارد.

سیدمهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان، اظهار کرد: گروه‌های مهندسی بهداشت آب مرکز بهداشت به طور روزانه پارامترهای کیفی آب شرب اصفهان را بررسی می‌کنند تا سلامت و کیفیت آن مشخص شود، چرا که نظارت بر کیفیت و سلامت آب از وظایف مهم مرکز بهداشت است و حفظ سلامت مردم در گرو آن است.

وی ادامه داد: سلامت و کیفیت آب طبق استانداردهای ۱۰۵۳ و ۱۰۱۱ سازمان ملی استاندارد توسط نهادهای نظارتی چون مرکز بهداشت اصفهان و بازرسان از نظر میکروبی، شیمیایی و میزان کلر باقیمانده کنترل می‌شود تا اگر مشکلی بود سریعاً رفع شود که تاکنون در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: حدود یک هزار و ۵۰۰ آزمایش شیمیایی روی آب شرب در سال ۹۹ انجام شده است و نتایج آن نشان‌ دهنده کیفیت و سلامت مطلوب و استاندارد آب شرب شهرها و روستاهای استان اصفهان است و نگرانی درباره سلامت و کیفیت آب شرب اصفهان وجود ندارد.

۴۵۰ هزار آزمایش کلرسنجی در سال ۹۹

وی با اشاره به این که در سال ۹۹ حدود ۲۵ هزار آزمایش میکروبی آب در استان اصفهان برای مشخص شدن سلامت آب شرب استان انجام شده است، تصریح کرد: انجام آزمایش‌های میکروبی و نتایج حاصل از آن مشخص کرده که کیفیت و سلامت آب شرب شهری ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹.۸۴ درصد مطلوب بوده است.

میرجهانیان با توضیح این که اگر املاح آب به طور کامل گرفته شود، آب مقطر حاصل می‌شود که مضر است، اضافه کرد: وجود املاح در آب برای سلامتی لازم است و آب شرب شهرها و روستاهای استان اصفهان کاملاً سالم است و تاکنون هیچ مشکلی نداشته است و تلاش تمام مسئولان ذی‌ربط بر این بوده تا سلامت مردم حفظ شود و نگرانی در این مورد وجود ندارد.

وی در خصوص انجام آزمایش‌های کلرسنجی آب شرب استان اصفهان، افزود: در سال ۹۹ حدود ۴۵۰ هزار آزمایش میزان کلر باقیمانده در نقاط شهری و روستایی استان اصفهان انجام شده که نشان می‌دهد ۹۹.۷۴ درصد کلرسنجی‌ها در مناطق شهری و ۹۹.۴۸ درصد در مناطق روستایی مطلوب و استاندارد بوده است.

کد خبر 492673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    هر مدیری خواست من با یک آزمایش ساده نشان خواهم داد که این آب قابل استفاده نیست