طبیعت و تاریخ محور توسعه همدان است

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: همدان از جمله شهرهایی است که با رونق گردشگری می‌تواند توسعه پیدا کند و باید از نقاط قوت مانند طبیعت و تاریخ آن به گونه‌ای استفاده شود تا این توسعه بهتر و بیشتر انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضوان سلماسی در یک گفت و گوی برخط با بیان اینکه به عنوان اعضای شورا وظیفه ما در قبال شهر همدان، سیاست گذاری و نظارت بر اجرای برنامه‌ها بوده است، اظهار کرد: وقتی شخصی را که به عنوان شهردار انتخاب می‌کنیم باید مسئولیت وظایف خود را بر عهده گرفته و انتخاب‌هایی که می‌کند بر اساس وظایفی باشد که به او واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: در مورد عملکرد شورای پنجم نمی‌توانیم بگوییم که حرف اول را در همدان می‌زنیم چون شهر امور زیادی را در بر دارد و شورا نیز در این مدت تلاش کرده تا اتفاقات خوبی برای شهر رقم بخورد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان این که در این دوره با مشکلاتی نیز برخورد کردیم که معضل اقتصادی از اصلی‌ترین آنها بود و بر روند خیلی از فعالیت‌هایی که قرار بود در همدان انجام شود تأثیرات منفی گذاشت، خاطرنشان کرد: تنظیم و تحقق بودجه‌ای که در شهرداری رقم خورده است، عملکرد قابل قبولی را نشان می‌دهد.

سلماسی با بیان اینکه حقوق افرادی که در بافت تاریخی شهر زندگی می‌کنند را می‌توان به عنوان حق انتقال توسعه به آن‌ها داد، تصریح کرد: انتقال توسعه حقی است که به یک نفر بر اساس ضوابط قابل اجرا داده می‌شود و به جای اینکه در منطقه‌ای که لازم است بدهیم در مکانی دیگر این حق را به افراد خواهیم داد.

وی گفت: تلاش شورا این است که حقوق تمام افراد ساکن بافت تاریخی بررسی و تعریف شود و این موضوع درخواست شده تا در طرح جامع همدان نیز اجرا شود لذا باید برای تحقق این امر برنامه‌ریزی دقیقی شود تا مرمت بافت تاریخی، تعریف کاربری‌های اقتصادی و فراهم کردن شرایط مناسب سرمایه گذاری در این زمینه به درستی اجرا شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به این که ورودی‌های شهر پیشانی همدان در هنگام ورود مسافران به حساب می‌آید، افزود: تا داشتن ورودی‌هایی مناسب و بی نقص فاصله زیادی داریم اما شورا و مدیریت شهری در تلاش هستند این فاصله را با شرایط ایده آل به حداقل برسانند.

وی خاطرنشان کرد: شهر باید برنامه‌ریزی یکپارچه‌ای داشته باشد و هنگامی که بین نقاط مختلف آن نزدیکی امکانات و توسعه متوازن دیده شود این برنامه‌ریزی به بار نشسته است.

سلماسی تصریح کرد: همدان از جمله شهرهایی است که با رونق گردشگری می‌تواند توسعه پیدا کند و باید از نقاط قوت مانند طبیعت و تاریخ آن به گونه‌ای استفاده شود تا این توسعه بهتر و بیشتر انجام شود.

وی تاکید کرد: در شورا طرح ارزیابی اجتماعی پروژه‌های شهری بررسی شد تا اگر قرار است پروژه‌ای انجام شود ابتدا مشخص شود که چه تأثیراتی بر زندگی شهروندان دارد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در پاسخ به سوالی درباره خشکیدن درختان و نهال‌های نزدیکی مجموعه سفیر، خاطر نشان کرد: این موضوع به زمان قبل از شورای پنجم باز می‌گردد که با پیگیری‌های مداوم شهرداری و شورای پنجم اقدام به احیای درختان شد و در حال حاضر در روبه‌روی مجموعه سفیر شاهد کاشت دوباره درختان چند ساله چنار هستیم.

کد خبر 492655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.