۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
ایرتگ اپل چیست؟ + نحوه کارکرد و شارژ

ایرتگ یکی از جدیدترین محصولات شرکت اپل است که قادر است وسایل گم شده را با استفاده از نرم افزار Find My App ردیابی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا ایرتگ‌اپل به اجسام مورد نظر کاربران وصل می‌شود تا در صورت نیاز فعال شود و مکان مورد نظر جسم را به فرد نشان دهد. این محصول می‌تواند در کیف پول هدفون ساعت کلید یا وسایل دیگر قرار بگیرد و با بهره‌گیری از فناوری پهنای باند فوق عریض امکان پیدا شدن آن‌ها را در برنامه‌ای به نام Find My App ارائه دهد. محصول جدید شرکت اپل دکمه‌ای شکل است و می‌توان آن را با لیزر حکاکی و شخصی‌سازی کرد. در ادامه به بررسی اطلاعاتی در مورد ایرتگ اپل می‌پردازیم:

ایرتگ اپل با چه گوشی‌هایی سازگاری دارد؟

آیفون‌ها و آی‌پدهایی که با ایرتگ اپل سازگاری دارند باید از برنامه Find My app استفاده کنند تا موقعیت مکانی تقریبی جسم گم شده را تعیین کنند علاوه بر این گوشی‌های اپل باید به سیستم عامل IOS 14.5 یا بالاتر مجهز باشند تا بتوانند با محصول جدید شرکت اپل سازگار شوند. آیفون 6S که شامل نسل اول و دوم آیفون SE می‌شود و بیشترها آی‌پدها قابلیت سازگاری با ایرتگ اپل را دارند. البته به منظور تشخیص دقیق موقعیت مکانی جسم گم شده از طریق دستورالعمل‌های روی صفحه افراد به آیفون ۱۱ یا ۱۲ نیاز دارند.

نحوه اتصال ایرتگ اپل به گوشی هوشمند چگونه است؟

برای اتصال ایرتگ اپل به محصولات سازگار با آن فقط کافی است محصول را از جعبه خارج کنید ایرتگ را فعال کنید و آن را نزدیک گوشی هوشمند خود قرار دهید تا ردیاب را شناسایی کند و به آن متصل شود. پس از طی کردن مراحل ذکر شده ایرتگ در اپل‌آیدی کاربران ثبت می‌شود و افراد می‌توانند برای آن یک نام خاص تعیین کنند سپس لازم است ایرتگ را به کلیدها کیف تلفن یا هر شئ دیگر که قصد ردیابی آن را دارید متصل کنید.

زمانی که محصول مورد نظر که ایرتگ اپل به آن متصل است گم شود کاربران برنامه Find My App را روی گوشی هوشمند خود اجرا می‌کنند تا موقعیت مکانی شئ گم شده را مشاهده کنند علاوه بر این می‌توان برنامه ذکر شده را به گونه‌ای تنظیم کرد که ایرتگ صدای خاصی را منتشر کند در این صورت کاربران می‌توانند راحت‌تر شئ گم شده را پیدا کنند.

شارژ ایرتگ اپل

شرکت اپل اعلام کرده است که لازم نیست کاربران باتری ایرتگ اپل را شارژ کنند بلکه طول عمر این باتری یک سال است و پس از آن باید تعویض شود. ایرتگ اپل به باتری CR2032 مجهز شده است این باتری معمولاً برای تجهیزات قابل حمل مانند کنترل از راه دور و ساعت استفاده می‌شود. به منظور تعویض باتری ایرتگ اپل باید همزمان صفحه پشتی محصول را به سمت پایین فشار داد و چرخاند.

چگونه می‌توان ایرتگ را از اپل آیدی حذف کرد؟

زمانی که ایرتگ در اپل آیدی فرد ثبت شده باشد فقط خود کاربر می‌تواند آن را حذف کند. بدین منظور لازم است کاربران برنامه Find My App را اجرا کنند ایرتگ را از لیست پیشنهاد شده انتخاب کنند و گزینه حذف را انتخاب کنند. در صورتی که قصد استفاده از ایرتگ خود را ندارید یا تمایل دارید آن را در اختیار کاربر دیگری قرار دهید باید مراحل ذکر شده را به درستی انجام دهید تا از اپل آیدی حذف شود.

آیا ایرتگ اپل از اطلاعات کاربران محافظت می‌کند؟

ایرتگ اپل مانند دیگر دستگاه‌های شبکه Find My App از جمله آیفون‌ها یا دوچرخه‌های هوشمند به هیچ وجه اطلاعات شخصی کاربران را با فرد دیگری به اشتراک نمی‌گذارد. شرکت اپل برای محصول جدید خود از رمزگذاری پایانه به پایانه (end-to-end) و رمزهای تصادفی استفاده می‌کند بنابراین اپل نمی‌تواند تشخیص دهد که دستگاه مورد نظر متعلق به چه شخصی است. دستگاه‌هایی که ایرتگ آن‌ها را ردیابی می‌کند ناشناس باقی می‌مانند و داده‌های مکانی در هر مرحله رمزنگاری می‌شوند علاوه بر این اپل اطلاعات مکان شئ گم شده را فقط هنگامی ارسال می‌کند که کاربر درخواست کرده باشد و آن را به مدت ۲۴ ساعت نگه می‌دارد.

کد خبر 492646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.