تأثیر کرونا بر زندگی در شهرهای آمریکایی

اگر چه جمعیت انسانی در شهرهای آمریکایی طی دوران قرنطینه به طور چشمگیری رو به کاهش نهاده بود، اما شواهد حاکی است که تعداد افرادی که برای زندگی به این شهرهای مهاجرت می‌کنند در چند ماه اخیر افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ بسیاری از مردم جهان به این باور رسیده بودند که تراکم شهری نقش مهمی در سرعت یافتن انتقال ویروس ایفا می‌کند به همین دلیل، بسیاری از شهرنشینان به حومه‌ها و مناطق روستایی مهاجرت کردند تا از خطرات این بیماری در امان بمانند. به خصوص در کلانشهرهای آمریکا، کاهش جمعیت شهری با سرعتی باورنکردنی اتفاق می‌افتاد به طوری که طی تنها چند ماه، بیش از ۱۱۰ هزار نفر از ساکنان نیویورک، راهی روستاهای اطراف و شهرهای کم جمعیت شدند. این کاهش جمعیت نگرانی‌های زیادی را برای مقامات محلی در پی داشت چرا که شهرها مراکز اقتصادی، فرهنگی و آموزشی به شمار می‌رفت و کاهش جمعیت به معنای کاهش فعالیت در این زمینه‌ها بود و رکود جبران‌ناپذیری را برای آن‌ها در پی داشت.

تأثیر کرونا بر زندگی در شهرهای آمریکایی

اما خبر خوش برای آمریکایی‌ها این است که شواهد حاکی است افرادی که از ترس ابتلا به ویروس کرونا به حومه‌ها مهاجرت کرده‌اند از یک سو تاب زندگی در آنجا را نداشته‌اند و از سوی دیگر کشف واکسن کووید -۱۹ دریچه امیدی بر سر راه آن‌ها برای بازگشت به شهرهای قبلی محل سکونتشان قرار داده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که طی دو ماه اول سال ۲۰۲۱ تعداد هزار و ۹۰۰ نفر از مهاجران نیویورک به محل زندگی سابق خود بازگشته‌اند و هر روز بر تعداد افرادی که حومه‌ها را به قصد زندگی در کلانشهرها ترک می‌کنند افزوده می‌شود البته برخی محققان چنین فرض کرده‌اند که بازگشت مردم به کلانشهرهای آمریکایی از همان ابتدای فصل پاییز و در نتیجه باز شدن دانشگاه‌ها آغاز شده است اما در خصوص تعداد افرادی که به محل زندگی خود برگشته‌اند بررسی دقیقی نشده است.

تأثیر کرونا بر زندگی در شهرهای آمریکایی

مناطق منهتن و برانکس در نیویورک از بین دیگر شهرهای آمریکایی بیشترین پایداری را طی دوران کرونا داشته اند به طوری که کمترین جمعیت از آن‌ها مهاجرت کرده‌اند و حتی از افرادی که این مناطق را ترک کرده بودند، تنها طی دو ماه اول ۲۰۲۱ بیش از ۲۱ هزار نفر به محل زندگی سابق خود بازگشته‌اند. بسیاری از اقتصاددانان آمریکایی نیز بر این باورند که علیرغم شایعاتی که در مورد مهاجرت شهرنشینان به روستاها وجود دارد، طی چند ماه گذشته تغییر زیادی در کاهش جمعیت ساکنان شهری رخ نداده است و حتی بسیاری از مهاجران نیز به محل سکونت سابق خود بازگشته‌اند البته این افراد تاکید کرده‌اند که افزایش قیمت منازل نیویورک و سانفرانسیسکو باعث نقل مکان بسیاری از مردمی شده که از توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های بالای مسکن برخوردار نبوده‌اند، اما همین مردم نیز به سایر شهرها مهاجرت نکرده و تنها خانه‌های ارزان‌قیمت‌تری را در همان محله‌ها برای سکونت برگزیده‌اند جالب این که پس از مدت زمانی کوتاه هزینه مسکن به طور قابل توجهی کاهش یافت و حتی جوانان توانستند از خانواده‌های خود جدا شوند و به زندگی مستقل بپردازند.

بدون شک، یکی از پیامدهای بازگشت مردم آمریکا به محل سکونت سابق خود در شهرها این خواهد بود که رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ آن گونه که تصور می‌شود عمیق نخواهد بود. در واقع گرایش دوباره مردم به سکونتگاه‌های سابق خود در شهرها می‌تواند ناشی از آن باشد که این افراد از مزایای زندگی شهری باخبر شده و قصد دارند مصمم‌تر از قبل به فعالیت در آن‌ بپردازند. مردم آمریکا که اغلب طی قرنطینه‌های کرونایی بیکار شده بودند حالا با بازگشایی مراکز کاری، بیش از قبل قدردان مشاغل خود خواهند بود و برای جبران رکود وارد شده، فعال‌تر و با انگیزه‌تر تلاش خواهند کرد.

بسیاری از کارکنان املاک و مستغلات مدعی شده‌اند که اگر چه طی دوران کرونا بسیاری از مردم در حومه‌های شهری سکونت پیدا کردند با این حال هیچ تغییر چشمگیری در ارزش املاک کلانشهرها و روستاها مشاهده نشد. آغاز واکسیناسیون در شهرهای آمریکایی بذر امید برای بازگشت به زندگی عادی را در دل مردم کاشته و حتی آن‌ها را به سمت زندگی در مناطقی با بیشترین تراکم جمعیتی سوق داده است.

تأثیر کرونا بر زندگی در شهرهای آمریکایی

کد خبر 492608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.