سفارت ایران در عراق خواستار شناسایی عاملان وقایع کربلا شد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق با محکومیت ترور یک فعال اجتماعی و حمله به کنسولگری ایران در کربلا؛ شناسایی و معرفی عاملان این وقایع را از دولت عراق خواستار شد.

به گزارش ایمنا، سفارت ایران در عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومت ترور ایهاب الوزنی فعال اجتماعی در کربلا با وابستگان و خاندان وی ابراز همدردی کرد.

در این بیانیه با محکومیت هرگونه ترور تاکید شده است؛ ایران هیچگاه خواستار جان باختن شهروندان عراقی نبوده و تروریسم را محکوم می‌کند؛ امنیت، آرامش و آسایش مردم عراق همواره خواست ایران بوده است.

در بیانیه سفارت ایران همچنین آمده است؛ ایران همواره از استقلال و تمامیت ارضی عراق حمایت کرده و خواهان قدرتمندتر شدن و امنیت پایدار آن است همچنانکه به رغم موانع موجود برای تأمین نیازهای آن از جمله در بخش انرژی تلاش و همکاری داشته است؛ ایران در مصائب و مشکلات همواره در کنار عراق بوده است و در مبارزه با تروریسم خون شهدای دو کشور در هم آمیخته است.

بیانیه سفارت ایران با محکومیت حمله به کنسولگری ایران در کربلا آورده است؛ اماکن دیپلماتیک در همه دنیا محل ارائه خدمات مدنی و اجتماعی برای ارائه خدمت به آحاد مردم است بنابراین اختلال در کار آن باعث محرومیت کشور میزبان و خسارت به تجار، بیماران، گردشگران، صادر کنندگان و سایر اقشار مردم می‌شود.

همچنین از دولت عراق خواسته شده است عاملان ترور فعال اجتماعی و متعرضان به کنسولگری ایران در کربلا هرچه زودتر شناسایی و دستگیر شوند و اجازه ندهند خدمت رسانی کنسولی به مردم منطقه متوقف شود.

در پایان بیانیه سفارت ایران ابراز امیدواری شده است با برطرف شدن موانع ناشی از شیوع ویروس کرونا هرچه زودتر اماکن مقدس پذیرای گردشگران باشد و این موضوع به تقویت روابط دو کشور دوست و برادر ایران و عراق منجر شود.

کد خبر 492580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.