حمله موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی

منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند، به دنبال پایان ضرب الأجل نیروهای مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی، حملات موشکی نیروهای فلسطینی از نوار غزه به فلسطین اشغالی آغاز شد.

به گزارش ایمنا، پایگاه خبری فلسطین الیوم نوشت: ده‌ها فروند موشک از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی از جمله شهرک‌های صهیونیستی هم مرز با این باریکه و قدس اشغالی شلیک شد.

بر اساس این گزارش، صدای آژیر خطر حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیستی و قدس اشغالی به صدا درآمده است و ساکنان قدس اشغالی با شنیدن صدای آژیر ندای «الله اکبر» سر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند، سامانه ضد موشکی گنبد آهنین ۵ موشک را در منطقه «بیت شیمس» واقع در قدس اشغالی را رهگیری و منهدم کرده است.

گردان‌های عزالدین القسام با اعلام حمله موشکی به فلسطین اشغالی اعلام کرد، این حملات در پاسخ به هتک حرمت مسجدالاقصی و حمله به مردم در محله شیخ الجراح انجام گرفت.

همچنین برخی منابع گزارش دادند، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین یک گشتی ارتش رژیم صهیونیستی در حاشیه باریکه غزه به وسیله موشک کورنت هدف قرار دادند.

بر این گزارش، این گشتی دقایقی پس از پایان ضرب الاجل گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی آنگونه که در بیانیه این جنبش آمده، به صورت مستقیم هدف قرار گرفته است.

سخنگوی گردان‌های «عزالدین القسام» پیش تر در بیانیه‌ای برای خروج نظامیان صهیونیست از مسجدالاقصی ضرب‌الأجل تعیین کرده بود.

بنا بر اعلام رسانه‌ها، طی درگیری‌های امروز میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در محله شیخ الجراح و اطراف مسجد الاقصی دستکم ۳۰۰ فلسطینی زخمی شدند.

حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در قدس شرقی با محکومیت جهانی همراه بوده است.

صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان با یورش به منطقه باب العمود و صحن‌های مجاور مسجد الاقصی، به سمت فلسطینیان روزه دار گاز اشک‌آور پرتاب کردند و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

بر اساس این گزارش، هزاران شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی و دروازه باب العمود یورش بردند و حملات در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

اشغالگران صهیونیست همچنین پس از دستگیری فلسطینی‌ها، ده‌ها نفر از آنان را از قدس اخراج و خانه‌های آنان را نیز تخریب کردند.

منبع: ایرنا
کد خبر 492559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.