مدارک مثبت صلاحیت داوطلبان در اختیار شورای نگهبان قرار می‌گیرد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۴ اعلام کرد: اسناد و مدارک مثبت صلاحیت داوطلبان در هنگام ثبت نام دریافت و در اختیار شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند ثبت نام داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به مدت ۵ روز از ساعت هشت صبح تا ۶ عصر (به مدت ۱۰ ساعت) در محل وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، انجام می‌پذیرد.

بر اساس این اطلاعیه و به استناد ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری، داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط رجال مذهبی، سیاسی، ایرانی الاصل، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی و مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند.

این اطلاعیه می‌افزاید: بر اساس ماده ۵۵ قانون مدارک اصل شناسنامه عکس دار و چهار (۴) برگ تصویر کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن و دو (۲) قطعه عکس ۴ × ۶ جدید مورد نیاز است.

در این اطلاعیه آمده است: در ضمن در تعامل و همکاری فی‌مابین مجریان و ناظران انتخابات و در اجرای ماده ۵۹ قانون، اسناد و مدارک مثبت صلاحیت داوطلبان که در اطلاعیه شماره ۵ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است در هنگام ثبت نام داوطلبان، توسط وزارت کشور دریافت و در اختیار شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

کد خبر 492557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.