کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار راه‌اندازی می‌شود

شهردار گلپایگان از راه‌اندازی کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار پس از ۱۶ سال تأسیس خبر داد و گفت: این پروژه تاکنون بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان شکرزاده امروز در حاشیه بازدید از کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار از راه‌اندازی کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار پس از ۱۶ سال تأسیس خبر داد و اظهار کرد: سال ۱۳۸۳ با هدف بهبود کاهش آلودگی‌های زیست محیطی شهرستان گلپایگان، تصمیم به احداث شرکت بازیافت کردند و در همان سال نیز ماشین آلات تولید از خارج کشور خریداری شد.

وی با بیان اینکه سهم شهرداری گلپایگان در کارخانه بازیافت ۵۱ درصد است، افزود: عملیات عمرانی این کارخانه سال ۹۴ آغاز شد و تا به امروز ساخت سوله و بخش ابنیه آن پایان یافته است.

شهردار گلپایگان گفت: با همت هیأت مدیره، سایت پردازش کارخانه برای هوادهی و تولید کود کمپوست آسفالت شد و جدول گذاری و دفع آب‌های سطحی و ساماندهی جاده دسترسی کارخانه برای تردد ماشین‌های سنگین اجرا و آماده بهره برداری است.

شکرزاده ادامه داد: در این دوره با پیگیری‌های انجام شده و با همت کارشناسان شهرستان بروز رسانی و نقص‌های اساسی موجود مرتفع شد و به عبارتی خط کاملاً بومی سازی شده است و اکنون این خط که یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های کارخانه بازیافت برای تولید کود کمپوست است اجرا شده است.

وی گفت: تعمیر و نگهداری خط بازیافت زباله یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کارخانه‌های بازیافت است لذا با بومی سازی خط تولید از ابتدای قیف تا انتها به همراه جداسازی زباله و انتقال به سایت بیرون بومی سازی شد که در زمینه تعمیر و نگهداری آن نیز مشکلی نخواهیم داشت.

شهردار گلپایگان با اشاره به هزینه‌های پروژه گفت: این پروژه تاکنون بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه در بر داشته است که بخشی از محل کمک هیأت مدیره و اعضای شورای شهر و قسمتی هم از طرف سازمان شهرداری‌های کشور تأمین شده است، همچنین دستگاه هوادهی برای تولید کود کمپوست نیز خریداری شده است که با هدف تولید کود با حداکثر کیفیت آماده به کار است.

شکرزاده از زحمات شورای عالی برنامه‌ریزی در زمینه اخذ مصوبه و واگذاری زمین ریجکت زباله قدردانی و نوید دادند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات دیوارکشی و حفاری در زمین مذکور انجام و خط بازیافت به طور کامل و بدون هیچ کم و کاستی وارد مدار تولید خواهد شد.

کد خبر 492518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.