اکثر استان‌های کشور از قله موج چهارم کرونا عبور کردند

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح آخرین وضعیت کووید -۱۹ در کشور گفت: هنوز موج چهارم کرونا را به صورت کامل پشت سر نگذاشتیم، اما در بیشتر استان‌ها قله موج را رد کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، سیما سادات لاری گفت: فکر می‌کنم که پاندمی کووید -۱۹ نقش خبرنگاران و خبرگزاری‌ها را بیش از پیش به ما نشان داد، این بیماری بلایا و مشکلات زیادی داشت، اما واقعاً در مصیبت و بلا است که قدر یکسری چیزها را می‌دانیم و بر این اساس نقش خبرگزاری‌ها و روابط عمومی‌ها در این بیماری مشخص شد که اگر رسانه‌ها کنار ما نبودند، ممکن بود وزارت بهداشت از بسیاری مسائل و دغدغه‌های مردم غافل می‌ماند و نمی‌توانستیم مباحث را به مردم آموزش دهیم. بنابراین یک پل ارتباطی دو طرفه و با در نظر گرفتن شرایط ایجاد شد.

لاری درباره آخرین وضعیت بیماری کووید -۱۹ در کشور، گفت: ما موج چهارم را هنوز به صورت کامل پشت سر نگذاشتیم، اما خدا را شکر در بیشتر استان‌ها قله موج را رد کرده‌ایم.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس جهش‌یافته این بار خیلی سریع و در عرض سه هفته به پیک بیماری رسیدیم و آمار بستری‌ها به شدت بالا بود؛ به طوری که حدود ۸۰۰۰ بستری داشتیم که بسیار غافل‌گیرکننده بود.

لاری ادامه داد: گرچه ما از قبل برای ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی کرده بودیم، اما این قدرت سرایتی که در موج چهارم بود، واقعاً غافلگیر کننده بود و این باعث شد که تمهیدات جدیدی بیندیشیم؛ به طوری که به جای بستری بیماران در بیمارستان، بیمار با مراجعه به بیمارستان داروهایی مانند رمدسیویر را دریافت کنند و به منزل بازگردند و دوباره در روزهای بعد هم مراجعه کرده تا دوز کامل دارو را دریافت کنند. این روش مدیریت خیلی کمک کرد و وضعیت مدیریت شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 492502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.