آغاز دوباره جنبش خیابان‌های بدون خودرو در استونی

تابستان سال گذشته بسیاری از خیابان‌های کلانشهر تارتو در کشور استونی به روی خودروها بسته شد که با استقبال زیاد شهروندان مواجه شد؛ شهردار قصد دارد این جنبش را در تابستان پیش رو تکرار کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسته شدن خیابان‌ها به روی وسایل نقلیه در تارتو طی تابستان سال گذشته، در کنار تمام مزایای خود، باعث رونق اقتصادی مناطق شهری هم شد. در پی درخواست‌های مکرر شهروندان به پیاده‌راه شدن دوباره این خیابان‌ها، مقامات محلی در نظر دارند تنها برای بازه‌های زمانی خاصی از سال، خیابان‌هایی بدون خودرو در سراسر شهر ایجاد کنند تا امکان انجام فعالیت‌های جسمی و برقراری تعاملات اجتماعی را برای شهروندان فراهم آورند.

البته مقامات رسمی تارتو در نظر دارند متفاوت با تابستان سال گذشته، خیابان‌های جدیدی را به پیاده‌راه تبدیل کنند که به فضاهای سبز نزدیک است و در نتیجه کاربران می‌توانند به راحتی در مسیر خانه تا پارک پیاده‌روی کنند. شهردار اعلام کرده که بعضی از این خیابان‌ها به پیاده‌راه دائمی تبدیل می‌شود، حال آنکه بعضی نیز در بازه زمانی خاصی به روی وسایل حمل و نقل موتوری بسته خواهد شد.

آغاز دوباره جنبش خیابان‌های بدون خودرو در تارتو

جالب است بدانید که در سال گذشته، پیاده‌راه شدن تنها یکی از خیابان‌های تارتو بیش از ۱۵۰ هزار نفر از مردم سراسر کشور را به شهر جذب کرد چرا که در آن بیش از ۲۰۰ رویداد فرهنگی، تفریحی، کارگاه‌های آموزشی، موسیقی زنده و حتی نمایش برگزار شد. این امر به رونق چشمگیر اقتصاد کسب و کارهای منطقه منجر شد به طوری که بسیاری از صاحبان مراکز تجاری ادعا کردند درآمد آن‌ها طی این مدت بسیار بیشتر از حد انتظار بود.

مقامات رسمی در نظر دارند این خیابان را به پیاده‌راهی دائمی تبدیل کرده و از این طریق به جبران رکود اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا کمک کنند. در همین راستا، طراحی این خیابان به طور قابل توجهی تغییر خواهد یافت و پوشش‌های سبز سراسر دو طرف خیابان را در بر خواهد گرفت، آب‌نمایی زیبا در ورودی خیابان نصب خواهد شد و برپایی رستوران‌ها، کافه‌ها و نمایشگاه‌های هنری محبوبیت آن را برای بازدیدکنندگان دوچندان خواهد کرد.

آغاز دوباره جنبش خیابان‌های بدون خودرو در تارتو

کد خبر 492491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.