رسواییِ رسواگران!

شب همان روزی که پیروز حناچی، شهردار تهران در گفت‌وگو با روزنامه شرق از دامی که پرستوها برای مسئولان پهن می‌کنند صحبت کرده بود و گزارش تحقیق و تفحص از قراردادهای شرکت "رسا تجارت" روی میز شورای شهر بود، در کلاب هاوس دامی پرحاشیه برای رئیس این شورا پهن شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکشنبه هفته جاری روزنامه شرق گفت‌وگوی خود با شهردار تهران را منتشر کرد که یکی از سوالات حاشیه‌ای آن این بود که "مستنداتی هست که بخواهند شما را با پرستوها به دام انداخته باشند؟ " و حناچی در پاسخ می‌گوید "بالاخره کسانی که مسئولیت دارند در معرض دید هستند و خودشان باید مراقبت کنند."

پرستو یا "تله‌های جنسی" واژه‌ای است که شب همان روز پایش به کلاب هاوس هم باز شد و این بار مخاطب حواشی آن محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران بود.

مخاطبان این شبکه اجتماعی، به یکباره با ادعاهایی در خصوص زندگی شخصی هاشمی روبه‌رو شدند که تا ساعت‌ها بعد، محل بحث در شبکه‌های اجتماعی بود. مردم و اهالی سیاست و اجتماع و رسانه از اینکه افراد تا چه اندازه حق افشاگری دارند و آیا می‌توان به بهانه افشاگری پا به زندگی خصوصی دیگران گذاشت یا نه، صحبت کردند.

حواشی مربوط به ادعای فردی به نام "ساناز" بود که مدعی ارتباط با رئیس شورای شهر شده بود و اینکه از این رابطه مستنداتی دارد و باید حق و حقوق او توسط محسن هاشمی ادا شود. فارغ از اینکه تناقضات در ادعاهای مطرح شده درباره محسن هاشمی آنقدر زیاد بود که کمتر کسی را می‌توان یافت که به آن استناد کند، دقایقی پس از مطرح شدن این حواشی نزدیکان به رئیس شورای شهر از اخاذی فرد مدعی سخن گفتند.

به هر روی دو روز اخیر فضای سیاسی و اجتماعی کشور متأثر از حواشی این اتفاق بود و به دنبال آن کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به آن واکنش‌های تندی نشان دادند. می‌توان گفت این اتفاق از معدود اتفاقاتی بود که واکنش تقریباً یکدست کاربران توئیتر را برانگیخت.

محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در واکنش به این حواشی، نقش گردانندگان اتاق کلاب هاوس را یادآوری کرد و توئیت زد: "شاکرند که دستگاه عدلیه دارای یک مدیریت قوی است و پای حرفشان نشسته و به تظلم خواهی‌شان در مورد ‎محسن هاشمی گوش داده است اما چرا دم انتخابات در کلاب هاوس طرح ادعا می‌کنند و به روستازاده اشرافیت ستیز ساکن ونکوور! دل می‌بندند؟ این بوریا را برای که می بافند؟ "

مجید رفیعی خبرنگار در صفحه توئیتر خود نوشت: "اتفاقی که در ‎کلاب هاوس درباره ‎محسن هاشمی افتاد منتهی الیه بی اخلاقی بود."

کیوان ساعدی، توئیت زد: "تهمت‌های اخلاقی را درباره دشمن هم به سادگی نپذیریم؛ چه رسد به محسن هاشمی
تک تک این تهمت‌ها پیش خدا حساب داره."

کاربر دیگری نوشت: "بله دوستان، مبارزه با فساد، با اینکه سرتون رو بکنید تو اتاق خواب مردم فرق داره."

دیگری توئیت زد: "اینجا نه ‎محسن هاشمی مهم است و نه اهمیتی دارد که این خانم کیست، آن چیزی که اینجا مهم است بدعتی است که متأسفانه با نقض حریم خصوصی افراد در جامعه ظاهر و ایجاد می‌شود. فعلی که برخلافِ تمامی اصول حقوقی، اخلاقی و شرعی است."

فرد دیگری نیز توئیت زد: "کیف می‌کنم وقتی می‌بینم حتی انقلابی‌های مخالف ‎محسن هاشمی، بین اختلاف سیاسی / عقیدتی و مسائل خصوصی و اخلاقی فرق می‌ذارن و تهمت بهش رو محکوم می‌کنند."

در توئیت دیگری آمده بود: "هیچ نزدیکی از لحاظ مختلف با ‎محسن هاشمی ندارم و چه بسا مخالف تفکرات ایشان باشم اما این بازی کثیفی که آن هم در ‎کلاب هاوس در حال اجرایی کردن آن هستند را تهی از وجاهت لازم برای بازی با آبروی کسی می دانم! "

موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که درست همان روز تحقیق و تفحص پیرامون مبانی حقوقی و گزارش عملکرد قراردادهای شرکت "رسا تجارت" در دوره گذشته مدیریت شهری در شورای شهر مطرح شد و واکنش‌های زیادی در پی داشت.

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران روز بعد از این حواشی توئیت زد" … شب گذشته شاهد ایراد اتهامات و ادعاهای بدون سند به همکارمان مهندس ‎محسن هاشمی در شورای شهر بودیم؛ فرضا اگر همزمانی این اتفاق با قرائت گزارش کمیته تحقیق و تفحص شورا از مدیریت قبلی ‎شهرداری تهران را اتفاقی در نظر بگیریم؛ جای بررسی این مسائل در محکمه هست و نه جوسازی در ‎کلاب هاوس! "

مهدی کاربری بود که در صفحه توئیتر خود نوشت: "جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد."

اینکه در این اتفاق بی‌اخلاقی رخ داده بر کسی پوشیده نیست، به بهانه افشاگری، آن‌هم از چیزی که اثبات آن کار مردم حاضر در کلاب هاوس نیست، به ابعاد زندگی افراد ورود کردن، چیزی جز رسوایی برای رسواگران آن ندارد؛ به‌ویژه آنکه در آستانه رقابت‌های انتخاباتی، این شائبه مطرح می‌شود که موج‌سازی‌ها علیه هاشمی یک بازی انتخاباتی است.

حسین توئیت زد: "تهمت عجیب و غریب به محسن هاشمی نشون می‌ده که ریاست‌جمهوری برای جریان تندرو چقدر مهمه؛ گزینه‌ای مثل هاشمی هم باید حذف بشه! چقدر این جماعت ترسناک شدن، امشب واقعاً ترسیدم."

سمیه نیز توئیت زد: "راست یا دروغ؛ این مدل کنار زدن درست نیست."

کلاب هاوس مهمان تازه خانه‌های ایرانی است و شاید بدیهی باشد که ابتدای کار با چالش‌هایی نظیر آنچه به نام محسن هاشمی در این شبکه اجتماعی رخ داد روبه‌رو شود اما نباید غافل شد که این اتفاق می‌تواند سرآغاز بی‌اخلاقی‌های دیگری نیز باشد.

‏یکی از کاربران توئیتر نوشت: "در حالی که همه رسانه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر و فیس‌بوک، سیاست‌ها و قواعد بازدارنده‌ای مانند نشانه‌گذاری ادعاهای نادرست دارند؛ کلاب‌هاوس هیچ سیاست مشخصی برای ایجاد بازدارندگی نسبت به انتشار دیس‌اینفو و اخبار دروغ در اختیار ندارد."

کد خبر 492469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید DE ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    0 0
    واقعا عجیب است.بنده فرض رابرصحت میگذارم .ابروی مومن چه میشودحتی دادگاه حق نداردتا طرف محکوم نشده بخصوص اگراخلاقی باشدکه دادگاه غیرعلنی برگزارمیشودافشاکنند. واقعا چراینقدراین فسادحساس شده یک شهردارواینک رئیس شورا موردهجمه وظلم قرارگیرد