تدبیر افغانستان برای بهبود امنیت دوچرخه سواران

بسیاری از زیرساخت‌های شهری افغانستان در پی ۱۳ سال جنگ مداوم از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ تخریب شد و خیابان‌ها و کوچه‌هایی ناهموار سراسر شهرها را فرا گرفت؛ این در حالی است که بیش از یک چهارم مردم این کشور از طریق دوچرخه‌سواری در همین مسیرهای خراب تردد می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت افغانستان قصد دارد برای ترویج بیشتر تردد سبز در کشور به بهبود زیرساخت‌های رفت و آمد در سراسر کشور بپردازد تا از این طریق، امینت کاربران را تأمین کند. البته این اقدام رونق اقتصادی را برای اهل کسب و کار در پی خواهد داشت چرا که ساماندهی مالکیت فضاهای عمومی امکان ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر را فراهم خواهد آورد.

مقامات محلی شهرهای افغانستان در نظر دارند مسیرهایی به عرض یک متر و ۵۰ سانتیمتر در سایر خیابان‌ها به دوچرخه‌سواران اختصاص دهند که با نمادهای دوچرخه‌سواری و به رنگ‌های زیبا افراد بیشتری را به سمت این نوع تردد جذب خواهد کرد علاوه بر این خیابان‌های بسیاری در سراسر شهرها به روی خودروها بسته خواهد شد تا دوچرخه‌سواران و عابران پیاده با امنیت خاطر به تردد در آن‌ها بپردازند.

گزارشات حاکی است که حدود یک چهارم مردم افغانستان از طریق دوچرخه در شهرها تردد می‌کنند که اغلب آن‌ها از خانواده‌های کم‌درآمد هستند و توانایی مالی خرید وسایل نقلیه موتوری را ندارند البته پس از جنگ‌های مداوم و طولانی مدت در این کشور، زیرساخت‌های رفت و آمد بسیار بی‌کیفیت شده و همین امر، خطرات زیادی را برای دوچرخه‌سواران در پی داشته است. از سوی دیگر، هر روز بر تعداد خودروهایی که در این مسیرها به تردد می‌پردازند افزوده شده و همین امر، وقوع سوانح خیابانی را چند برابر کرده است. از همه مهم‌تر این که قوانین سختگیرانه‌ای در راهنمایی و رانندگی افغانستان وجود ندارد که این امر به سهم خود، بیشترین خطر را برای دوچرخه‌سواران به بار آورده است.

مقامات محلی شهرهای افغانستان امیدوارند با اقدامات جدیدی که قرار است دولت برای دوچرخه‌سواری اعمال کند، امنیت این افراد را به طور قابل توجهی افزایش دهد و شهرنشینان بیشتری را به سمت این نوع تردد سبز ترغیب کند.

تدبیر افغانستان برای بهبود امنیت دوچرخه سواران


 

کد خبر 492456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.