تلاش شهرداری تهران برای ارائه عملکردی متفاوت

شهردار تهران گفت: تلاش شهرداری عملکرد متفاوت و اداره شهر برای شهروندان بوده نه اینکه سرمایه گذاران مدیریت کنند در این راه سعی شد مسیر ۳۰ سال گذشته که ارزش های تاریخی تهران را رو به نابودی می‌برد، تغییر دهیم.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی اظهار کرد: شهری که با ۲۵ سرمایه گذار اداره شود عارضه‌هایی را ایجاد خواهد کرد چنان که در دوره قبل نیز همین روند بود، اما در این دوره سعی کردیم شهر را برای ۸.۵ میلیون نفر اداره کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شعارهایمان را در مسیر برنامه‌های خود تنظیم کردیم و این موضوع مهم ما را به هدف نزدیک می‌کند، افزود: اگر می‌خواهیم به اهداف بلند مدت دست یابیم نباید مغایر با برنامه‌های کلان تهران حرکت کنیم.

شهردار تهران گفت: سعی کردیم به استانداردهای جهانی برسیم در برخی رنکینگ‌های جهانی رتبه خوبی نداریم که تلاش شد در این دوره، اداره شهر این وضعیت اصلاح شود.

عدالت توزیع تسهیلات شهری در این دوره مد نظر بوده و هست

وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های در دست اجرا مانند باغ راه و میدان هفت تیر پروژه‌هایی است که قلمرو عمومی تهران را فارغ از منطقه در نظر گرفته است تا بخش عمده‌ای از تسهیلات شهر به شکل عادلانه در اختیار تمام شهروندان مناطق مختلف پایتخت باشد.

حناچی با بیان اینکه بسیاری از گره‌های اصلی باز شد و قطار ملی به بهره برداری رسید و با کمک دولت در تلاش برای تولید انبوه آن هستیم، گفت: در زمینه موتورهای دوچرخ بنزینی، اتوبوس برقی و حتی دوچرخه در تلاش برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران هستیم.

وی درباره مطالبات از دولت، اظهار کرد: مطالبات ما در حوزه‌های مختلف است که سوبسید حمل و نقل، کمک‌های اوراق مشارکت و ساخت و سازهای بدون پروانه دستگاه‌های دولتی از جمله آنهاست که فقط رقم ساخت و سازهای بدون پروانه دستگاه‌ها به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بخشی از این مطالبات و بدهی را گاه تهاتر می‌کنیم که تا کنون در حدود پنج هزار میلیارد تومان از این طریق مبادله شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که در برخورد با تخلفات آیا عدالت اتفاق می‌افتد؟ گفت: عدالت برای همه اجرا می‌شود و هیچ حکم قطعی روشنی وجود ندارد. ما در شرایطی آغاز به کار کردیم که در شهرداری بی نظمی مطلق حاکم بود و در این مدت تلاش شد به همه موارد و تخلفات رسیدگی کنیم.

مشارکت حداکثری در انتخابات شوراها به انتخاب افراد متخصص کمک می‌کند

شهردار تهران درباره انتخابات پیش روی شواری شهر، اظهار کرد: در مورد انتخابات، ایده آل این است که مشارکت حداکثری باشد و به میزان افزایش مشارکت کیفیت انتخاب افراد نیز افزایش می‌یابد و افراد متخصص‌تر می‌توانند وارد میدان کار شوند و با کم بودن تعداد آرا, افرادی با حداقل رأی در شورا حضور می‌یابند و این به نفع پایتخت نیست.

وی درباره دستمزدها در شهرداری، تصریح کرد: در مورد حقوق و دستمزدی که در شهرداری می‌دهیم یک حقوق ثابت و یک مزایا داریم و چون مناطق و محل خدمت مهم است عدد ثابتی نیست. پایه حقوق مشکلی ندارد، اما واقعی نیست چون نوع مدیریت و مأموریت متفاوت است نمی‌توان فیش حقوقی را در سامانه شفافیت منتشر کرد.

حناچی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کسانی که در شهرداری تخلف کرده و واکسن زده‌اند، گفت: در مورد همکاران متخلف در بحث واکسن هنوز حکمی صادر نشده و در حال پیگیری از سوی مسئولان دستگاه قضا است.

وی با اشاره به حریم تهران، افزود: در شهرداری همواره درگیر منافع شخصی با عمومی هستیم و بدون حمایت قوه قضائیه ما در این محاکم پیروز نمی‌شویم؛ البته خوشبختانه در این دوره قوه قضائیه همکاری خوبی داشته است.

شهردار تهران درباره رقم فسادهای کشف شده و اشخاص درگیر، گفت: در مقام اجرا هستیم و باید به گونه‌ای کار کنیم که منافع شهر حفظ شود؛ در همین رسیدگی به تخلفات و فساد مالی بخشی از اموال بازگشته است مانند ساختمان روزنامه اطلاعات. ضمن آنکه از طریق حقوقی نیز پیگیر هستیم.

وی با اشاره به فروش تراکم در دوره قبل شهرداری، اظهار کرد: تراکم فروشی در آن دوره به آنچه که در پروانه ساخت تعیین شده بود، محدود نبوده و بسیار بالاتر است؛ در دوره قبل در حدود هشت میلیون متر مربع در سال فروش تراکم رخ می‌داد و در برخی سال‌ها حتی به ۲۵ میلیون متر مربع رسید، اما امروز در حدود سه میلیون متر مربع به طور سالانه پروانه صادر می‌شود.

کد خبر 492452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.