استفاده از پساب برای محصولات کشاورزی خطرناک است/تخفیف خدمات باغ رضوان برای کارکنان شهرداری

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر از پساب فاضلاب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و درختان مثمر استفاده شود، میوه و سبزیجات حاصل از آن یقیناً از آلودگی پساب تأثیر گرفته و برای سلامت انسان‌ها خطرناک است.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شائبه روزهای اخیر درباره آبیاری بعضی زمین‌های کشاورزی در اصفهان با استفاده از پساب فاضلاب، اظهار کرد: آلودگی میکروبی این پساب را راحت می‌توان از بین برد اما آلودگی ناشی از فلزات سنگین درون آن ممکن نیست زیرا سیستم دفع جداگانه‌ای برای فاضلاب کارخانجات صنعتی و کارگاه‌های طلاسازی نداریم.

وی افزود: اگر از این پساب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و درختان مثمر استفاده شود، میوه و سبزیجات حاصل از آن یقیناً از آلودگی پساب تأثیر گرفته و اثرات آن برای سلامت انسان‌ها خطرناک است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه پساب فاضلاب تا زمانی که تصفیه کامل نشود نباید برای زمین‌های کشاورزی استفاده شود، تصریح کرد: استفاده از آن برای فضای سبز و درختان غیرمثمر اشکالی ندارد و حتی در وضعیت کنونی صواب است.

وی ادامه داد: اطلاع دقیقی از اینکه شایعات مطرح شده حقیقت دارد یا نه ندارم و مسئولان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی باید بر این امر نظارت کنند؛ این نظارت در گذشته و زمانی که در این حوزه مسئولیت داشتم انجام می‌شد.

جوادی خاطرنشان کرد: آنچه مربوط به شهرداری است، در حوزه فضای سبز مصرف می‌شود و شهرداری درصد زیادی از پساب اصفهان و شاهین شهر را برای آبیاری درختان غیرمثمر مصرف می‌کند.

وی همچنین با اشاره به مصوبات اخیر شورای شهر در خصوص تعرفه خدمات و فروش قبور آرامستان باغ رضوان، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای شهر، جهت تکریم کارکنان شهرداری، هزینه کفن و دفن افرادی که حداقل سه سال سابقه دارند رایگان می‌شود. این هزینه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده و شامل هزینه خرید حفره و محل دفن نمی‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قیمت حفره‌های مربوط به قطعات یک تا ۴۵ نیز به تصویب رسیده است که با تأیید فرمانداری اعمال خواهد شد، افزود: قیمت قطعات جدید باغ رضوان زیر ۹۰۰ هزار تومان است و تصویب قیمت برای قطعات قدیمی به دلیل آن است که قبور در این قطعات خواهان بیشتری داشته و تعداد کمتری قبر نیز باقی مانده است.

کد خبر 492406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    دستتون درد نکنه تشکر