راه‌اندازی ۳۰ خانه هلال در شهرستان اصفهان

رئیس ‌جمعیت هلال‌احمر شهرستان اصفهان، گفت: طرح همای رحمت ‌در سه مرحله اجرا شده ‌و در مجموع بیش ‌از سه هزار بسته ‌غذایی در سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، شب‌های قدر و هفته هلال‌احمر در بین نیازمندانی که در واحد مددکاری این جمعیت شناسایی شده‌اند توزیع شده است.

شهریار انصاری طادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای چند مرحله‌ای طرح همای رحمت در ماه رمضان، اظهار کرد: امسال اجرای طرح همای رحمت مصادف با هفته هلال‌احمر شده است و این طرح از سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) شروع شده و در هفته هلال‌احمر هم ادامه پیدا کرده و تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این طرح در سه مرحله اجرا شده است، افزود: بیش از سه هزار بسته غذایی در سه مرحله در سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، شب‌های قدر و هفته هلال‌احمر بین نیازمندان توزیع شد که این افراد به وسیله واحد مددکاری این جمعیت شناسایی شدند و طی فرآیند تحقیقی که به وسیله خیران و داوطلبان هلال‌احمر صورت گرفته با اثبات نیازسنجی‌ها اقلام غذایی بین آنها توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اصفهان، تصریح کرد: این اقلام ۱۰ نوع جنس با ارزش هر سبد غذایی ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است، عده‌ای از افراد نیازمند با یک برنامه زمان‌بندی شده ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جمعیت هلال‌احمر مراجعه کردند و تعدادی از بسته‌های غذایی هم در محلات و مناطق محروم بین نیازمندان توزیع شد.

انصاری طادی، تاکید کرد: امسال از ظرفیت خانه‌های هلال برای شناسایی نیازمندان استفاده شده است، خانه‌های هلال در مقیاس کوچکی از جمعیت هلال‌احمر در محلات واقع شدند و خدمت‌رسانی به مردم در همه زمینه‌هایی که جمعیت هلال‌احمر از جمله توزیع سبدهای معیشتی ارائه می‌کند در این خانه‌ها انجام می‌شود و با توجه به اطلاع از محله و منطقه شناسایی نیازمندان صورت می‌گیرد.

توزیع بیش از ۳ هزار بسته غذایی بین نیازمندان در طرح همای رحمت

وی ادامه داد: تاکنون رویکرد راه‌اندازی خانه‌های هلال در مناطق محروم و حاشیه شهر بوده و بیش از ۳۰ خانه هلال در شهرستان اصفهان دایر شده است، اکنون ۱۵ خانه هلال در شهر اصفهان فعال و ۱۵ خانه دیگر در بخش‌های جرقویه سفلی، کوهپایه، جرقویه علیا و جلگه دایر شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اصفهان، گفت: معتقدیم که خانه‌های هلال می‌توانند خدمت را نزد مردم ببرند و از آنجایی که جمعیت هلال‌احمر یک نهاد مردمی است، همه ساختار خانه‌های هلال احمر نیز مردمی، داوطلبانه و با مساعدت معتمدان آن محل است.

انصاری طادی با بیان اینکه طرح همای رحمت امسال تا عید سعید فطر ادامه دارد، افزود: سال‌های گذشته در طرح همای رحمت سفره‌های مهربانی در وعده افطار پهن شد تا در خدمت نیازمندان، کودکان کار و اقشار ضعیف جامعه باشیم، سال گذشته و امسال با توجه به شرایط کرونا سفره‌های مهربانی در قالب توزیع غذای گرم بوده است.

انصاری طادی، خاطرنشان کرد: تاکنون به همت خیران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بیش از سه هزار پرس غذای گرم بین مناطق محروم، نیازمندان، بیماران و کودکان کار توزیع شده است و آمادگی داریم که در همه مناطق و محلات خانه‌های هلال را برای کمک به نیازمندان راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال‌احمر وارد بحث فطریه نمی‌شود، گفت: به دلیل اینکه محل مصرف فطریه‌ها مشخص شده و در کمیته امداد و بهزیستی است، اما این جمعیت آمادگی دارد که دیگر کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم نیکوکار شهر را برای کمک به نیازمندان دریافت کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اصفهان، اظهار کرد: شهروندان نیکوکار می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای افراد نیازمند جامعه به شماره حساب ۵۴۰۵۴۰۰۰۹۴ و شماره کارت ۸۶۶۸-۰۳۷۰-۳۳۷۶-۶۱۰۴ نزد بانک ملت بنام جمعیت هلال‌احمر واریز کنند و اگر کمک‌های آنها غیرنقدی و اقلام غذایی است می‌توانند به مراکز جمعیت هلال‌احمر یا خانه‌های هلال در محل زندگی خود تحویل دهند، خیران می‌توانند خودشان هم در بسته‌بندی و توزیع مواد غذایی در کنار داوطلبان جمعیت هلال‌احمر مشارکت و نظارت لازم را داشته باشند.

کد خبر 492403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.