عرضه اولیه فگستر ۱، آغاز یک بورس سبز در ۱۴۰۰ است

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: عرضه اولیه فگستر ۱، آغاز یک بورس سبز در ۱۴۰۰ است و به نظر می‌رسد صف عرضه اولیه سهام شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی پس از این مجدداً فعال شود.

محمدرضا اختریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صدور اطلاعیه جدید از سوی سازمان فرا بورس ایران برای عرضه اولیه سهام، اظهار کرد: صدور اطلاعیه جدید عرضه اولیه بعد از تقریباً ۳ ماه فعالیت بدون عرضه اولیه بازار سرمایه، حکایت از تلاش سازمان بورس و اوراق بهادار برای گرم کردن تنور بازارهای مالی همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ایران دارد.

وی افزود: تعداد زیادی از معامله‌گران فعلی بازار سرمایه، سرمایه‌گذاران و فعالان خردی هستند که در جریان رشد بی‌سابقه شاخص کل بورس در سال گذشته به بازار سرمایه پیوستند و به همین دلیل اعلام یک عرضه اولیه جدید در آستانه ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌تواند فضای اقتصادی حاکم بر بازارهای مالی ایران را تا حد زیادی مثبت کند.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت عرضه‌های اولیه برای سبز نگه داشتن بازار، تصریح کرد: عرضه‌های اولیه کانال‌های امیدبخشی هستند که بسیاری از فعالان بازار سرمایه را به این بازار مهم اقتصادی باز می‌گردانند و به همین دلیل استفاده از ظرفیت امیدبخشی این عرضه‌های اولیه باید در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار باشد.

اختریان اضافه کرد: آخرین نرخ مشارکت در عرضه اولیه سهام بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی مدیر بازار سرمایه، بیش از ۸۲ درصد بوده و به نظر می‌رسد با توجه به اختلاف زمانی این عرضه اولیه با آخرین عرضه اولیه صورت گرفته در سال گذشته، نرخ مشارکت در جریان عرضه اولیه این سهام بیش از ۸۵ درصد باشد.

وی ادامه داد: مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین در بازه زمانی روزهای گذشته نیز تأثیر به سزایی بر امیدبخشی به فعالان بازار سرمایه داشته و به همین دلیل بورس تقریباً در شرایط روانی رو به بهبودی به سر می‌برد.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه درباره عرضه اولیه فگستر ۱ گفت: بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان فرا بورس، در عرضه اولیه فگستر ۱ که روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام می‌شود، تعداد ۷۵ میلیون سهام معادل ۱۵ درصد سهام عرضه اولیه می‌شود که ۶۵ میلیون سهم برای عموم فعالان بازار سرمایه در روز اول و تعداد ۱۰ میلیون سهم برای صندوق‌ها در روز دوم، عرضه اولیه خواهد شد.

وی افزود: عرضه اولیه فگستر ۱، آغاز یک بورس سبز در ۱۴۰۰ است و به نظر می‌رسد صف عرضه اولیه سهام شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی پس از این مجدداً فعال شود.

کد خبر 492398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.