۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
سقوط مرد شیرازی به منطقه گودبرداری

مرد رهگذر در حال عبور از کنار پروژه در حال ساخت از ارتفاع سه متری سقوط کرد.

به گزارش ایمنا، مرد میانسال پس از سقوط از ارتفاع در داخل محل گودبرداری شده پروژه در حال ساخت، مصدوم و روانه بیمارستان شد.

در پی اطلاع‌رسانی این حادثه از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شیراز نیروهای ایستگاه ۸ و ۲۲ این سازمان را به محل حادثه در شهرک گلستان اعزام کرد.

محل حادثه ساختمانی بود که در آن به عمق بیش از ۳ متر گودبرداری شده و مرد میانسال با عبور از این محل به دلیل نبود علائم هشدار دهنده ناگهان در حین حرکت به محل گودبرداری سقوط کرده است.

با توجه به مصدومیت این شخص بر اثر سقوط و نبود توانایی حرکتی او، آتش‌نشانان با ایمن سازی اولیه محل حادثه، احتیاط کامل و رعایت نکات ایمنی، پس از مهار و تثبیت کردن شخص بر روی برانکارد، این مصدوم را از اعماق محل گودبرداری به سطح زمین منتقل کردند.

این مصدوم پس از انتقال به خارج محل گودبرداری از سوی نیروهای آتش‌نشانی، برای مداوا و اعزام به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.

برای جلوگیری از بروز خطرهایی مانند پرتاب سنگ، سقوط افراد، حیوانات، مصالح ساختمانی و ماشین‌آلات و سرازیر شدن آب به داخل گود و برخورد افراد و وسایل نقلیه با کاربران و ماشین‌آلات حفاری و خاکبرداری، اطراف محل حفاری و خاکبرداری به نحوی مناسب حصارکشی و محافظت و در مجاورت معابر فضای عمومی، محل حفاری و خاکبرداری باید با علائم هشداردهنده که در شب و روز قابل رؤیت باشد مجهز شود.

در گودبرداری‌هایی که عملیات اجرایی به علت محدوده ابعاد آن با مشکل نور مواجه می‌شوند، لازم است به تأمین وسایل روشنایی و تهویه اقدامات لازم به عمل آید.

خاک و مصالح حاصل از گودبرداری نباید به فاصله کمتر از نیم متر کمتر از لبه گود ریخته شود، مصالح در پیاده‌روها و معابر عمومی به نحوی انباشته شود که مانع عبور و مرور یا موجب بروز حادثه نشود.

منبع: رکنا

کد خبر 492346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.