توسعه آموزش‌های هلال احمر موجب ارتقا ایمنی جامعه می‌شود

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان، گفت: آموزش در جمعیت هلال احمر با دیدگاه عمومی ویژه‌ای به صورت حضوری و غیر حضوری است و اگر سطح آموزش‌ها توسعه پیدا کند ایمنی جامعه هم ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر سلطانی ظهر امروز ۱۹ اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: واحد آموزش و پژوهش در انجام فعالیت‌ها برخوردار از ویژگی خاصی است، در حوزه ایمنی اگر جامعه آماده‌ای را داشته باشیم در برابر فرصت‌ها و تهدیدها می‌توان به خوبی فعالیت‌های امدادی انجام داد.

وی با بیان اینکه در در بحران فرصت‌ها و تهدیدها را داریم، افزود: ویروس کرونا فرصت و تحریم‌ها در کشور تهدید را ایجاد کرد و با تلاش گسترده و حمایت بقیه معاونت‌های جمعیت هلال احمر به آمارهای مناسبی در حوزه آموزش و پژوهش در سال ۹۹ رسیدیم.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان، تصریح کرد: آموزش همگانی حضوری و غیرحضوری و تشکیل خانه‌های هلال و آموزش نیروهای مسلح را در برنامه داشته‌ایم و هزار و ۴۰۰ دوره را سال گذشته با پوشش ۳۵ هزار فراگیر انجام دادیم.

ارائه ۱۳۲ آموزش در بخش تخصصی و جذب ۴۰۰ مربی

سلطانی ادامه داد: در بخش آموزش‌های تخصصی ۱۳۲ دوره ارائه شد و حدود سه هزار و ۱۲۰ نجات‌گر از این فرصت‌ها و آموزش‌ها بهره مند شدند، علاوه بر این موارد در سال ۹۹ با برگزاری سه دوره آموزشی تعداد ۴۰۰ مربی جذب شدند و در حال حاضر ۸۲۰ مربی در استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه واحد ضمن خدمت برای پرسنل جمعیت هلال احمر است، خاطرنشان کرد: در کرونا ۱۸ دوره آموزشی مجازی برای سه هزار و ۶۰۰ نفر پرسنل داشتیم و تولید محتوا، کلیپ‌ها و برنامه‌های مجازی صورت گرفت و بازدید از سایت‌ها و توزیع و نشر اطلاعات آمار بالایی داشت و حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار بازدید از این محتواهای آموزشی در سال ۹۹ گزارش شده است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان، اظهار کرد: آموزش در جمعیت هلال احمر با دیدگاه عمومی ویژه ای به صورت حضوری و غیر حضوری است و اگر سطح آموزش‌ها توسعه پیدا کند ایمنی جامعه هم ارتقا پیدا می‌کند.

سازمان دهی جوانان برای فعالیت‌های بشر دوستانه

همچنین حیدر علی خانبازی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان در این نشست خبری با اشاره به اینکه کار امور جوانان این جمعیت جذب و سازمان دهی جوانان برای فعالیت‌های بشر دوستانه است، اظهار کرد: برای استفاده از پتانسیل سایر نهادها طی هماهنگی با آموزش و پرورش تشکیل کانون‌های دانش آموزی و تیم‌های ۱۴ نفره هلال احمر را داشتیم تا دانش آموزان با فعالیت‌های امدادی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت تیم‌های سحر هلال احمر در سال ۹۹، افزود: افراد واجد شرایط که آموزش‌های روانشناسی و علو تربیتی داشتند در این تیم‌ها در حوزه فرهنگی، روانشناسی، مشاوره دادن و ارائه خدمات اجتماعی در حوادث فعالیت می‌کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان، تاکید کرد: قرار است هر سه شهرستان در استان یک تیم فرهنگی و اجتماعی داشته باشند و این تیم‌ها به مناطق حادثه دیده اعزام می‌شوند تا کودکان و نوجوانان به نحوی که کمترین آسیب را در حادثه ببینند بتوانند به چرخه عادی زندگی بازگشت داده شوند.

خانبازی اضافه کرد: تیم‌های سحر تشکیل شده از مددکاران و روانشناسانی هستند که در حوادث این تیم حضور پیدا می‌کنند و ارائه خدمات لازم برای شناسایی آسیب دیدگان حوادث و دادن خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای به به آنها را بر عهده می‌گیرند.

اهدا خون ۹۰۰ داوطلب هلال احمر در سال گذشته

وی در خصوص اینکه در سال ۹۹ در نقاهتگاه خدمات درمانی و دارویی به ۲۲۰ بیمار کرونایی صورت گرفت، تصریح کرد: امسال بحث آموزش، توانمندسازی و بالا بردن کیفیت خدمات در حوزه توانبخشی مد نظر داریم و ارتباط با محیط‌های دانشگاهی و توانبخشی شهرستان‌های خمینی شهر، فلاورجان را برای بالا بردن کیفیت خدمات دنبال می‌کنیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان اضافه کرد: سال گذشته تعداد ۹۰۰ نفر از داوطلبان هلال احمر به مرکز انتقال خون مراجعه داشتند، در حوزه مددکاری بیش از ۵۵ هزار بسته‌های معیشتی، دارویی و اقلام بهداشتی گزارش شده است و در ایام نوروز و ماه رمضان امسال ۱۹ هزار بسته توزیع شده است.

خانبازی اظهار کرد: ارزش اقتصادی خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر اصفهان در سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بود که داوطلبان اصفهانی بدون هیچ چشم داشتی به مردم ارائه خدمت کردند.

کد خبر 492240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.