روزانه داروی ۵۰۰ نسخه پزشکی تحویل بیماران می‌شود

معاون توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: در سال ۹۹ مراجعه ۱۵۱ هزار نفر به داروخانه هلال‌احمر رصد شده است، روزانه به طور متوسط ۵۰۰ نسخه دارویی برای بیماران تحویل داده می‌شود و قریب به سه میلیار و ۴۰۰ میلیون تومان تخفیف دارویی برای بیماران گزارش شده است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر جلالیان، پیش از ظهر امروز _۱۹ اردیبهشت_ با تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال‌احمر در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه در خصوص خدمات ارائه شده در حوزه توانبخشی هلال‌احمر اصفهان، اظهار کرد: سال گذشته در حوزه توانبخشی ۱۲ هزار و ۴۶۹ مراجعه کننده داشتیم که شامل توانبخشی فیزیکی، گفتار درمانی بود و در بخش درمانگاهی به ۴۶ هزار و ۲۱۵ نفر ارائه خدمات صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ مراجعه ۱۵۱ هزار نفر به داروخانه هلال‌احمر رصد شده است، افزود: روزانه به طور متوسط داروی ۵۰۰ نسخه به بیماران تحویل داده می‌شود و قریب به سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تخفیف دارویی برای بیماران گزارش شده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان، تصریح کرد: مسئولیت تأمین و توزیع دارو زیر نظر سازمان غذا و دارو بر عهده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان است.

کمک ۳۰۰ میلیون تومانی خیران برای تجهیزات توانبخشی

جلالیان، تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر اصفهان در حوزه فوریت‌ها و تأمین داروهای خاص فعال‌تر است و برای تکمیل سبد دارویی در تعامل با شرکت‌های دارویی و بخش خصوصی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تلاش بر این بوده تا بیماری که به داروخانه هلال‌احمر مراجعه می‌کند دست خالی از داروخانه بیرون نرود.

وی ادامه داد: در زمان کمبود داروی انسولین در استان کمبودها به وسیله داروخانه هلال‌احمر جبران و خدمات لازم به بیماران ارائه شد، برای تأمین داروهای کرونا برای بیماران مبتلا به این ویروس بخشی از داروهای کرونا به صورت اختصاصی در بیمارستان و بخشی در داروخانه شهر توزیع می‌شود و توزیع داروهای کرونا در داروخانه هلال‌احمر بیشتر از مکان‌های دیگر بوده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان، گفت: در حوزه توانبخشی ۹ مرکز فعال و چهار مرکز در حال احداث است و سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان از خیران برای تجهیزات بخش توانبخشی کمک‌رسانی داشتیم.

کد خبر 492221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.